Ännu en grådag i verkligheten

Så har en ny dag kommit, tyvärr en grådag idag också. Igår hände ganska så mkt.

Kom äntligen igång med att kopiera mina gamla LP-skivor. Det finns några rariteter som jag verkligen skulle vilja spela betydligt oftare eftersom det är bra gamla plattor. Vem minns inte ABC och deras album ”The Lexicon of Love”, bara så kanonbra. Eller varför inte de gamla Asia plattorna, vad jag kommer ihåg så ska jag ha samtliga.

Men vad tid det tar. Först spela in plattorna med hjälp av Audacity, sedan i programmet dela upp det inspelade i respektive låtar. Snacka om hästjobb, men det är kul att få sina gamla plattor i lite mera lyssnarvänligt format, dvs på cd eller liknande.

Höll på att få spelet på denna sidan, det var mer eller mindre omöjligt att logga in. Jag satt och tittade på en vit skärm hur länge som helst, typ nästan 5 minuter. Irriterande!!

På kvällen var jag med min svägerska och tittade på den svenska filmen ”7 miljonärer”. Ingen höjdar film men vi skrattade gott, det var huvudsaken. Man kan ju snacka om förveklingarnas förveklingar. Jag vet inte hur de fått till det men en ganska annorlunda film för att vara svensk.

Det var allt för nu. Nu ska jag återgå till att kopiera LP-skivor.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

