Min nya leksak

Åter igen på plats! Har haft lite annat för mig nu då hösten tycks påtala att ”Hallå, nu är det höst och hör sedan”. Men man vet aldrig om hösten nu skulle få för sig att lägga av, vilket då kanske inte så stor risk att så skulle ske, men man vet aldrig.
Å andra sidan brukar det verkligen vara så här varmt mitt i oktober, har för mig att det brukar vara kallare. För idag vid 9-tiden var det 13 grader ute och ja jag vet inte hur normalt det är för denna månaden??

Helgen gav oss både regn och sol och solen verkar ha det starkaste viljan eftersom den skiner för jämnan, fast jag tror att kroppen är beredd på 1 månad med regn snart.

Jag gjorde en investering i en iPod på 30 GB. Detta ångrar jag verkligen inte, snacka om en verkligen bra sak inte bara för att lyssna på musik utan även för att lyssna på böcker under tiden man gör en massa annat.
Visst de kostar lite, men som jag ser det så är inte 2700 kronor så mkt med tanke på vilken skillnade det är på iPoden och en ”vanlig” mp3-spelare av vanligt märke.

IPoden är lättmanovrerad, enkel meny och ja jag har bara gott att säga om denna min nya leksak.

Har nu lyssnat på Alexander McCall Smith’s Kalaharis Skrivmaskinsskola för män, en ljudbok som emellanåt är ganska så rolig, men knorren kommer på slutet (som brukligt i en bättre bok). Vad jag har svårt med är alla namnen och att hålla isär vem som är vem. Men i vilket fall som helst lyssna och njut av den.

Nu har jag övergått till att lyssna till Katarina Ewerlöfs röst då hon läser Nobels testamente för mig (boken skriven av Liza Marklund).

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

