Åter bland de levande…

Jag överlevde. Tro det eller ej jag överlevde magnetröntgen. Tidigt talade jag om för den manliga röntgenapparatskötaren att detta är inget roligt alls. Det hjälpte säkert lite men hur det än var så var det jag som skulle in i det där hemska röret.

Först spände han fast knäet med en apparat på britsen och pratade lugnt under tiden, att det ska du se går bra bla bla bla…. Jag vet inte vad han sa eftersom jag var så focuserad på vad som skulle ske. Sedan sköt han helt frankt in britsen i tunneln och jag rullade med. Jag trodde inte att jag skulle in så långt i tunneln, men lite längre in än midjan rullades jag. Kändes som om bröstkorgen skulle pressas sönder.

Som tur i alltihopa så var min käraste med under tiden, stackaren fick sitta på en stol och höra det knackiga ljudet, trots hörselkåpor. Jag hade då Björn Skifs i öronen.

Det har tagit mig dessa dagarna att bearbeta stressen eller vad det nu var vad gäller röntgen av knäet.

Så idag ska vi resa ner till Skåne. Ska verkligen bli skönt att bara vara och slappa runt. Lyssna på havet, strosa längst stranden och höra på vågornas kluckande ljud då de rullar in mot stranden. Känna tången, halvt förruttnad, stinka i näsan. Doften hör ihop med hösten och vem vet vi kanske får vara med om den första höststormen också.

Igår eftermiddag var vi hos bror min. Som vanligt så är det inte ”bara” att lämna något och sedan åka igen.Nej vi blev kvar där i merän 2 timmar. Men det är så skönt att vi numera bor så nära varandra och kan umgås med honom och hans familj (fru och två härliga ungar). Jag klagar inte, tidigare tog det merän 5 timmar att åka för att träffas nu tar det ca 10 minuter. Så vi har många timmar att ta igen eller rättare sagt vi lever i nuet och trivs tillsammans.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

