Längtar efter en varm och solig dag igen…

Ännu en dag har blivit dag, en grå dag dock. Men oj vilket underbart väder det blev igår söndag. Solen sken från en klarblå himmel och värmde med sina strålar, första nattfrosten kom den natten. Klar och härlig luft kunde vi andas in.

Redan i lördags kväll var vi uppe igen. Alltid skönt att vara hemma igen även om skåne också är hemma, men på ett annat sätt.

Stormen som skulle vara i klass med Gudrun försvann verkade det som. Visst blåste det men inte så mkt som jag hade förväntat mig att det skulle blåsa. Grannens träd blåste ner i häcken, det var det enda jag såg av stormens verkningskraft. På vägen upp så fanns det förvisso ett antal rotvältor och nerblåsta träd.
Men inte i paritet med Gudrun, då kan man prata om vind och nedblåsta träd. Då var hela skogar nedblåsta, ja, inte var det en trevlig syn precis. Söder om Värnamo ligger många av de nerblåsta träden uppsågade och i väntan på transport till ett sågverk eller kanske massa-industrin, vad vet jag?!

Idag är en sådan dag som inbjuder till att läsa en god bok (eller lyssna på en) och/eller se en bra/mindre bra/ dålig film, eller bara ligga kvar i sängen. Får se vad jag gör med denna dagen

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

