Åter söder ut

Uppstigning i ottan idag. Eller kanske 08.00 inte är det, fast det känns så. Nu är jag i varjefall uppe. Idag väntar en tur på ca 60 mil, åter styr vi söderut mot det fagra och vackra Skåne.

Det är inte bara semester, båda ska till tandläkaren. Detta är inte ett särskilt roligt avsnitt, att gå till tandläkaren. Jag våndas redan fast det är tre dagar kvar eller rättare sagt fyra dagar eftersom en sköterska ska titta vad det är som har hänt. En sida på en tand har trillat av, nja den fastnade i ett Djungelvrål som jag tuggade på. Nu ligger tandsidan i säkert förvar i min ficka i väntan på inspektion. Men jag tror inte att de kan klistra tillbaka den på plats, tyvärr. Hade det varit så enkelt skulle jag kunna gjort det själv.

Hoppas att det blir några dagar med fint väder under dagarna i Skåne. Vill gärna titta på Forsakar i höstljus och njuta av den avstressande miljön. Forsakar är Skånes näst högsta vattenfall (en fallhöjd på 18 meter) och ligger utanför Degeberga. Vattnet ringlar fram i en djup ravin. Det är mäktigt och trollskt att vara där. Ibland är det nästan att man ser trollen tumla omkring, gömma sig bakom ett träd och titta fram då man minst annar det.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Nyårskalendern

Kommentera

