Tiden rullar på…42 dagar kvar

Ytterligare en dag närmare tandläkarbesök och jag spjärnar emot så mycket det bara går. Men inte för att jag får så mycket hjälp istället har jag gått och fått ”takdropp” i ena sidan av näsan. Nyser och droppar, skulle tro att det är en förkylning som är i antågande.  Jag kan nysa upp till en tio gånger och är sedan helt matt för att invänta nästa nysattack på är på intågande.

Igår kväll började vi att göra lite adventsfint genom att ställa fram en adventsljusstake med blå dioder som gav ett elektroniskt sken, mycket snyggt och läckert. I köket kom en ljusslinga upp med snöstjärnor som lyser upp. Det blev så vackert!
Jag vet det är två veckor till Advent men det är bara fem veckor till Julafton vilket då innebär att det är sex veckor till Nyårsafton, dvs 42 dagar till Nyår.

Tiden rullar på oavsett vad!

Idag skiner solen och det blir troligtvis ett besök vi Ale stenar i Kåseberga.

Återkommer på onsdag med rapport från tandläkarstolen samt vad som gjordes respektive inte gjordes i den stora staden i Skåneland.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Nyårskalendern

Kommentera

