Forsakar, ett kort besök

Färden hem efter tandläkarebesök nr 2 var inte roligt alls. Det regnade lite mera än duggregn och molnen och dimman låg precis ovanför bilen.

På hemvägen dirigerade polisen om oss från motorvägen och vi fick köra en omväg på en liten snirklig 70 väg. Efter en omväg på kanske en mil eller så kom vi ut på vägen igen. Frågan är varför vi inte kunde åka rakt fram på den stora breda vägen? Vet fortfarande inte varför, antar att det hänt något.

Väl hemma så trillade vi i sängen och somnade. Vaknade upp då mörkret höll på att falla.
Pannkakorna var mycket goda och vi var mätta och belåtna. Sedan var det dags att plocka fram julsakerna för att se vad som fanns här och vad som ska stanna kvar.

I Skåne kommer julgranen att vara traditionellt röd och grön med inslag av silver, dock inga guldkulor etc. Däremot kommer julgranen i Stockholm att vara en flärdfull gran pyntad med guldkulor, silver, champagnefärgade hängen samt lila tillbehör. Detta beroende på att julen kommer att firas i Skåne medans det nya året kommer att skålas in i Stockholm.

Idag blev det ett besök i de djupa ravinenerna i Forsakar. Mötte en dam med en tax som undrade vad jag skulle göra med kamera och stativ. Eftersom det inte fanns någon solljus kvar vid fallen. Men jag meddelade damen att jag nog trodde att det skulle gå bra ändå. Mycket riktigt fick jag några ganska så bra bilder därifrån också, även om inte solen lyckades nå ner till vattnet med sina solstrålar.

Hade tänkt mig en promenad till det översta av de nedre fallen. Men det gick inte, två träd hade trillat över stigen så de hade stängt av gångstigen. Vill inte hitta på några dumheter när jag är ute själv med kameran, man vet aldrig vad som kan hände. Hade vi varit ute båda två skulle jag tro att jag klättrat över de omkullfallna trädstammarna.

Det var tyst och lugnt och skönt mellan träden. Det enda man hörde var vattnet som forsade fram samt ett eller annat löv som rörde sig av vindens susningar.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Nyårskalendern

Kommentera

