Ljuskänsliga ögon mitt i natten

Vilken natt. Vaknade redan vid strax efter klockan tre inatt. Vände och vred mig men kunde inte somna om. Klockan hade redan passerat fyra då jag insåg att jag var klarvaken och det var omöjligt att somna igen,så jag klädde jag på mig och gick upp.

Det första jag lyckades med var att blända mig själv då jag knäppte på datorn. Sedan var jag helt bländad och de nästan gjorde ont i ögonen av ljuset. Där ser man hur känsliga ögonen är för ljus. Trodde inte att man var så ljuskänslig, även om jag visste att ögonen är känsliga för ljus då de anpassat sig till mörkret.

Efter ca två timmar framför datorn började jag faktiskt bli trött och kröp ner under täcket och lyckades somna. Men efter ca tre timmars sovande ringde telefonen. Grattis kan jag bara säga.

Blev en del planerat igår angående nyår samt julen. Det är mycket som ska fungera och stämma. Först ska julen firas så att alla blir nöjda och glada. Vad ska ätas? Ska vi vara hos mina föräldrar eller inte? Ja, det beror på om moster med man kan köra till dem eller inte. Är det oväder så ställer vi in skulle jag tro. Men vänta lite, inte kan man ställa in julen. Nej det går inte att göra. Då får man fira på bästa möjliga sätt.

En kartong med julsaker bars upp, den enda trodde jag. Men det kan det inte vara eftersom jag saknar många saker. Däribland min stora orientaliska stjärna. Det blir till att leta i förrådet idag. Ringde även mamsingen för att höra om de möjligvis hade en av mina julkartonger hos sig, men det trodde hon inte.

Lyckligtvis har vi mer eller mindre kommit överens om att det inte ska blir några julklappar till de vuxna. Men däremot till barnen, de börjar bli så stora nu att de bara vill ha pengar. Får se om jag sponsrar deras datorinköp eller om det blir ett PC-spel/program eller möjligvis något tillbehör till datorn. För vem vill inte ha bra ljud i sin dator med en ordentlig bas som dunkar nere på golvet vid föttern?

Under vår inköptsrunda igår på det stort matvaruhus kom vi fram till att vi skulle ha en Nyårsfest med några nära vänner. Blev inspirerad till att arrangera en nyårsfest då vi såg ett par servettringar med glittrande pärlemopärlor. Utan att veta hur många som kan komma eller vad vi ska äta eller liknande har jag redan bjudit in en nära vän. Skulle tro att det kommer några till. Annars blir det inte så mycket till fest.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Nyårskalendern

Kommentera

