Dagsarkiv: december 4, 2006

En händelselös dag

Idag har det inte hänt något överhuvudtaget. Blev lite besviken på vädret idag. På förmiddagen var det så vackert väder, solen lyste från en klarblå himmel. Efter jag sett ”Hem till gården” var det genommulet och regnet nästan hängde i luften. Det tog inte säeskilt lång tid innan jag hörde regnet slå på fönstren. Wow, så uppigad man blir, NEJ knappast!Vi som är intresserade av vem som får Bragdguldet får äntligen reda på det imorgon. Klockan 13.00 ska det kungöras vem som är värd denna medaljen. Jag håller fortfarande tummarna på Anna Carin Olofsson, men vad jag förstått på allmänheten så vill de att Tre Kronor ska tilldelas Bragdguldet. Vi får se vem som får rätt.

På fredag morgon är det redan dags för Fuglesangs rymdfärd. Väntar med spänning på detta historiska ögonblick sett med svenska ögon. Men redan på onsdag kommer det en intervjuv med honom på TV.

Idag om fyra veckor är det den 1 januari 2007!

Mycket av förberedelserna är klara. Däribland lampor, stjärnor och ljus i fönstren, Adventsljusstakens första ljus är tänt och det blir några lugna dagar nu. Snart är det dags att trappa upp farten igen. Då är det dags att baka lussebullarna samt nästa pepparkaksbak. Jag har börjat skissa på hur vårt pepparkakshus kommer att se ut också. Det pendlar mellan någon variant av slott och en rotunda.

Ljusslingor

Ljusslingorna i köket samt deras spegelbild i fönstret

Lämna en kommentar

Under Allmänt, Nyårskalendern