Åter en dag i verkligheten!!

Igår blev en dag på soffan med en massa filmer, däribland Mission Impossible 3. Tyckte att både ettan och tvåan var bättre. Såg även slutet på 102 dalmatiner och vem kan inte tycka om det slutet. Anledningen till soffliggandet var framförallt att jag fick feber, igen och då är det inte mycket med mig.

Jag som trodde att det nu äntligen skulle komma lite snö. Temperaturen var rätt för snö, molnen liknade snömoln. Men nej, inte kom det någon snö inte. Istället fick vi en helt underbar dag i sol igår. Vilket inte heller är att förakta. Men det är inte det samma som snö. Även om vi behöver lite av solens strålar mellan varven.

Idag är det då inte heller snö utan det är fem plusgrader och den regntunga himlen har lättat lite. Regnet som skvallade ner har upphört. Vem vet ikväll kanske det äntligen ska komma lite snö. Det kanske inte är lättare att leva för att det kommer en decimeter eller en halv meter snö, men det blir mycket ljusare och vi får äntligen vinter.

Idag är min yngsta brorssonen här. Hans storebror blev lite avundsjuk men han är på scoutledare-utbildning hela veckan. Vi kommer att ha rena rama spelhålan här idag, med uppehåll för ett besök på pizzerian mittemot. Redan nu har han gått loss på att försöka slå sitt rekord i Pin Ball. Om man lyssnar på ljuden som kommer från honom verkar det som om han redan lyckats slå sitt rekord.

Sedan ska han gå loss på Black & White 2 – ett spel om att vara ”Gud” , en god gud eller en ond gud. Själv har jag inte spelat det och kan inte säga så mycket om det heller. Jag har endast provat på att spela Black & White, det första spelet och nja jag tyckte nog inte att det var ett spel för mig. Spel som mera passar mig är bilspel, till exempel Monter truck Madness, de spelen gillar jag. Men det ska jag inte spela idag, utan idag blir det JewelQuest.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Nyårskalendern

Kommentera

