Påverkad av vädret

En ny dag har kommit. Denna dagen ser ut att bli en vacker dag om man gillar sol. Gick tillbaka till sängen efter det att jag dragit upp jaulsin. Låg och tittade på himlen. Såg solen spricka igenom. Och att det började bli skuggspel på huset mitt emot. Det var nästan så att jag kunde höra vattendropparna som töat från snön på taket.

Där ser man vilken effekt vädret kan ha på ens humör. Och min känsla för om det blir en skön dag eller bara en mörk och tråkig dag.

Jag har inte en aning om vad jag ska göra idag. Det känns nästa lite skönt. Det jag vet att jag ska göra är att ta min dagliga promenad, dock utan att överdriva vad gäller längden. Som sagt det är bäst att skynda långsamt.

Om detta fina vädret håller i sig kommer jag säkerligen att ta en lite längre promenad men då är kameran med. Vilket i sin tur innebär att det kommer att gå långsamt framåt.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

