Jag tänker inte trängas med alla andra på bokrean i morgon

Idag var en så grå dag som bara en grå dag kan bli. Var hos sjukgymnasten på förmiddagen och fick TNS (tror jag att det heter) och all smärta var sedan borta. Jag ville hoppa och skrika JIPPIE, men jag var smart och gjorde det lite tyst och stillsamt inombords istället. Efter att ha varit och handlat och konstaterat att det var en sååååååå grå dag idag, somnade jag på sängen och vaknade två timmar senare, fortfarande nästan lika trött.

Nu verkar det som alla affärer med lite status kommer att ha bokrea imorgon. Den stora affären med Stig i reklamen, som vi kan kalla den röda affären. Den röda affären kommer att ha en egen bokrea där de bjuder kunderna på frukost. Detta är dock kanske bara den röda affären på andra sidan bron, där jag brukar vara och handla. Snyggt jobbat säger jag bara!

Den andra kedjan med den inte så roliga reklamen (i mina ögon) som vi kan kalla den blåa affären. Även denna affären kommer att ha sin egna lilla bokrea. Var där förra veckan och handlade då laddade de upp  med böcker på andra sidan ett fiskenät (såg det ut som). Frågade om man kunde fiska där, men det tyckte de inte var så särskilt roligt. I denna butiken fick jag en ”Värdekupong” med tjugofem kronor rabatt på valfri titel i deras bokrea.

Förr har jag för mig att det bara var bokhandlarna som hade bokrea. När började matvaruaffärerna också ha bokrea? Någon som vet, eller tror sig veta?

I bokaffärerna började bokrean redan vid midnatt och de höll öppet några timmar på natten. Var på några sådan men tyckte att det var lite jobbigt att jobba dagen efter. Började sedan att lämna in en lista till affären på vilka böcker jag ville köpa. Efter några dagar kunde jag komma till affären och hämta mina beställda reaböcker utan att ha rotat runt bland alla reaböcker.

Såg filmen ”Farväl Falkenberg” i lördags. Det var en lite märklig film, men på samma sätt en ödmjuk film om livet. Jag tyckte ändå att den var lite rolig att titta på den eftersom jag bott just i denna staden. De hade filmat mycket från de områdena där jag vistades mycket. Bilderna runt omkring idrottsplatsen var helt underbara. Den gröna gräsmattan där vattensprinklern står och slår och vattnet kommer som i skyar ut över gräsmattan i morgonsolens sken. Det var en stark film!

Imorgondag rullar bilen åter igen mot skåne-land! Längtar ner till den skånska myllan och havet. Detta innebär att det inte blir någon bokrea för mig imorgon, men vem vet om jag besöker en på onsdag i den stora staden med våran tandläkare.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Böcker, Film och TV

Kommentera

