Ensam hemma med högljuda grannar

Nu sitter sambon på tåget söderut för att åter resa norrut i morgon eftermiddag efter årsmötet. Kan tyckas långt för att åka på ett möte, men föreningen verkar inte vara så särskilt bra sköt eller rättare sagt det är två personer som styr föreningen och ingen säger emot. Lite synd när det blir så i en liten bostadsrättsförening, de är endast åtta medlemar med rösträtt.

De föreningarna jag tidigare bott i har varit betydligt mycket större och verkar ha varit bättre ledning i. Jag har till och med varit sekreterare i en av bostadsrättföreningarna som jag bott i. Fast det var ingen hit direkt, eftersom jag har lite problem med att bokstäverna inte riktigt vill komma på rätt plats ibland.

Föreningen jag bor i nu verkar verkligen vara en solid förening med många aktiva boende. Men så är det över ett hundra lägenheter i föreningen samt några lokaler. Sedan jag flyttade hit har vi inte haft någon höjning av månadsavgiften, utan tvärtom vi fick en sänking av avgiften. Jag blev lite överraskad men det gjorde inte mig något att vi fick lägre avgift, det innebär ett billigare boende för mig.

Våra grannar argumenterade med hårda ord och skrik idag, precis innan vi skulle åka till centralen. Först hörde jag ett skrik från tjejen och därefter världens kras, som om något kastades i väggen eller golvet. Därefter skrek och skällde hon på killen, med mycket hårda ord. Inte för att jag ville lyssna men det är grymt lyhört och det är inte enkelt att låta bli att höra, till och med sambon som var på toaletten hörde vad som föregick i grannlägenheten.

 Sedan kunde jag höra honom skrika och skälla på henne. Efter ett tag hörde vi henne snörvla och be om förlåtelse på engelska. I vilket fall som helst tycker jag att hela situationen var mycket obehaglig och jag kände mig helt maktlös.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Boende

Kommentera

