Vår med förhinder

För en gångs skull har min Internetleverantör meddelat mig att det kommer att vara si så där med uppkopplingen under denna veckan, eftersom de jobbar med kabelarbete med mera. Tack vara det mejlet slipper jag bli galen på routern, vilket jag blir annars. Strömkablarna till både routern och bredbandsmodemet åker ut och sedan förväntar jag mig att det ska fungera igen efter att apparaterna återigen får ström, vilket det inte gör alla gånger.

Idag är annars en vacker dag. Solen skiner och vinden börjar bli ganska ljum numera. Men jag hörde på radion att det ska blir riktigt ruskigt väder till helgen. Vem vill ha regn och kyla nu?

Läste i tidningen att det är många förorenadepartiklar i luften nu, detta från allt damm som rörs upp. Tydligen har de redan nu börjat sopa gatorna, ganska tidigt. Har för mig att det brukar göra det i april. Då komma det först en maskin som sprutar ut vatten på det som ska sopas upp, därefter kommer det en eller två sopmaskiner som sopar upp all den sanden som lades ut på vägarna för att det skulle blir lite mindre halt i vintras. Allra sist kommer det en maskin där sanden från uppsopningsmaskinen tappar av sin sand på ett band.

Dock är det ett stort problem med denna plötsliga vårvärme, det kommer en massa pollen. Det tycker inte min kropp om utan jag nyser samt ögon och näsa rinner. Men nu har jag varit på Apoteket och laddat upp med mina allergimedicin, både i tablettform och ögondroppar. Jag försöker undvika att använda näs-spray så länge som möjligt eftersom slemhinnorna i näsan blir så sköra och jag blöder en massa näsblöd. Det tycker jag är mindre trevligt!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Datorer, Internet

Kommentera

