Vårens antågande = pollenallergi

Solen skiner idag också och ska göra så resten av veckan. Det är verkligen skönt att värmen har kommit och våren. Tyvärr finns det då några minus med det också. Första minuset är att jag är allergisk mot pollen och äter snällt mina antihistamin-tabletter för att klara mig. Ett annat minus är att jag denna våren är så förkyld och inte vågar sitta ute i solen så mycket jag vill.

Men frågan är: Är det inte lite väl tidigt för vår allaredan? Kommer det mera snö eller slipper vi det?
Det kommer säkert att bli lite ruskigt väder bara vi kommer in i april, man brukar ju säga att aprilvädret kan man inte lite på. En annan skröna är att man ska frysa in hösten och svettas i våren, varför vet jag inte. Men kanske att man ska behålla den varma jackan på lite längre än vad vi brukar göra. Å andra sidan har jag hört motsatsen också att man ska svettas in hösten och frysa in våren. Så nu bestämmer jag att det får var och en bestämma hur den vill göra med det!

Dagen till ära tvättar jag, jippie-inte! Torkar lite tvätt ute på balkongen. Hoppas att de inte kommer för mycket damm på den rena tvätten. Däremot hoppas jag att den kommer att lukta av våren.

De har redan städat tisdagsparkeringen idag. Rört runt allt vinterdamm och sedan sopat upp det med sina stora maskiner.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar

Filed under Allmänt

One response to “Vårens antågande = pollenallergi

  1. Livet i gråskala

    Jag njuter verkligen av den tidiga våren och har bestämt att det inte får komma någon mer snö. Så det så!

Kommentera

