En tidig morgonpromenad med trevligt sällskap

Dagen till ära har jag varit ute på en morgonpromenad efter frukost. Jag hade en sådan tur att jag träffade en annan person som också var ute och promenerade med kameran. För visst är det trevligt att ha lite sällskap då man är ute för att röra på benen och i mitt fall även dokumentera omgivningarna. Mannen var förvisso ute i samma ärende, men vi fick en mycket trevlig pratstund samtidigt som vi fick en massa luft i lungorna och lite bra bilder med oss hemma.

Jag hade några planer på att gå upp vid solens uppgång, men det var bara små planer. Så när solen gick upp vid halv sju i morse låg jag i sängen och sov skönt. Eftersom jag beslutade då jag vaknade vid sextiden att det var väldigt tidigt att gå upp och sängvärmen var mer attraktiv.

Tydligen har det varit kallt i natt eftersom det blivit is på vattnet. Fångade solens ljus i grenarna, vackert!

blankigrenar.jpg

tussilago.jpg

Under vår tidiga promenad såg vi ett tu tre en massa tussilago eller hästhov som andra kallar denna tidiga och soliga vårblomma.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Bilder, Dagens Foto, Foto

Kommentera

