TV-tittande eller att bara bli underhållen utan krav på motprestation

Är fortfarande trött, undras varför? Jag har sovit ganska bra och vaknade efter ungefär åtta till nio timmars sömn. Vilket borde räcka, tycker jag. Men nej då, min ögon vill fortfarande trilla ner och bara stanna stängda och fortsätta sova. Å andra sidan kanske det inte funkar så bra att titta på TV och försöka att vakna. Men å andra sidan varför inte?!

Just nu är det mestadels reklam på de vanliga kanalerna, så jag började titta på Animal Planet. Där brukar det vara något att titta på för det mesta, och det var det idag också. Om inte annat så finns det Discovery, tack vare digitalboxen har vi fått alla Discovery kanalerna. Det är den vanliga Discovery Channel, D Civilasation, D Science, D Travel & Living och även Discovery Mix som plockar lite från de olika Discovery kanalerna och mixar ut dem.

Tyvärr försvann alla filmkanalerna som de släppte på då vi bytte digitalbox. Lite synd, men inte går det att titta på TV dygnet runt heller. Det roliga var att även om vi hade alla kanalerna så hittade vi några kvällar inget alls att titta på. Ja vad säger man? Inte tittar jag på allt, jag skulle tro att jag är ganska kräsen på vad jag är intresserad av att se. Eller kanske jag borde säga bli underhållen av, eftersom det inte krävs särskilt mycket av mig som tittare merän att jag följer med i vad som händer.

För den som inte vill titta på TV kan alltid finns det alltid filmer att se, antigen på DVD eller VHS för den som har det. Eller varför inte spela in på band eller på hårddisk för de som har en sådan recorder. Köpte vid årslutet en DVD-recorder och det ångrar jag verkligen inte. På hårddisken kan man spela in upp till 160 GB och det ska nog mycket till för att fylla den. Det mesta jag kommit upp i är det lite merän 60 GB inspelat. Däremot har jag inte spelat in något på en DVD-skiva ännu. Mestadels eftersom det inte funnits något behov att göra det. Men den dagen kommer då det behövet kommer att infinna sig.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

1 kommentar

Filed under Allmänt, Film och TV

One response to “TV-tittande eller att bara bli underhållen utan krav på motprestation

Kommentera

