Katastrofer händer och det görs pengar av det

I eftermiddag gick jag ner till affären runt hörnet och köpte frimörken och postade äntligen påskkorten. Nere i affären upptäckte jag att de inrättat en lite videohörna. Verkligen trevligt! Och de tar bara tjugonio kronor för att hyra en film ett dygn.

 Givetvis hyrde jag en film, det blev ”World Trade Center”. Filmen är byggde på vad de överlevande berättat. Oliver Stone har regisserat filmen och huvudrollsinnehavare är Nicolas Cage. Det var en katastroffilm, men vad kunde man annat än räcka med det. Om filmen var bra eller inte kan jag inte säga ännu, men visst den var sevärd. Men det beror lite på om man gillar just katastroffilmer eller inte. Det är inte riktigt min genre.

Det har kommit många filmer runt tragedin om World Trade Center. Jag har sett två filmer varav denna ena filmer är lite mera ur kaparnas perspektiv. Den andra filmen var en film om planet som skulle störta in i Pentagon, men där passagerarna övermanade kaparna och deras uppdrag misslyckades.

Det är inte några filmer jag känner att jag behöver i min samling, men ändå vill jag ha sett dem av någon anledning.

Nu är det snart God natt Världen!! Kudden vill bli nattad och mina ögon vill vila. Men innan dess några sidor i den nya boken ”Den ylande mjölnaren” av Arto Paasilinna. Tidigare har jag lyssnat på en ljudbok av honom, ”Kollektivt självmord” en bok jag kan rekommendera att läsa eller lyssna på.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Böcker, Boktips, Film och TV

Kommentera

