Förberedelser inför avresan till Blåkulla

Idag är det skärtorsdagen och många utav oss förbereder en resa på kvasten till Blåkulla i eftermiddag. Kvasten är putsad och fin och står och väntar i hallen på avfärd, lite orolig att jag inte ska komma i de sedvanliga kläderna. Kaffehurran är även den putsad och fin, snart är den fylld med varmt och närande kaffe. Någon katt blir det däremot inte i år heller, liksom tidigare år. Fast pälsallergin går över denna dagen, om jag ser en fin svart katta så ska jag överväga saken.

Jag ser framemot att träffa alla andra som rest på sina kvastar till Blåkulla denna blåsiga dag. Men någon fest med djävulen blir det inte, fast det trodde man förr. Då tog sig häxorna till Blåkulla för att festa i tre dagar med djävulen, det var vad man trodde att häxorna gjorde.

witch-anim.gif

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar

Filed under Allmänt

One response to “Förberedelser inför avresan till Blåkulla

  1. Fnissar eller skrattar häxsskratt…hähähä ja nog skall vi festa på blåkulla i natt har leasat grannens katt och kaffehurran är med kvasten är vässad och nytt ris pålindat. Vi ses till natten skall bara klä mig nu så drar jag…

Kommentera

