Dagsformen är stabil

Efter en tidig morgon för att jobba några timmar idag är jag äntligen hemma. Men jag kom inte hem ensam utan fick med mig brors äldsta son. Så nu sitter han här vid sidan om och pusslar det dagliga pusslet. Även han gillar hjärngympa, just nu lägger han ett pussel föreställandes en katt och det är nittion pusselbitar som ser ut som ödlor! Han själv säger att det inte är så särskilt lätt, men jag skulle tro att han gillar utmaningen. För er andra som också vill pussla är sidan denna.

Andra nyheter är att solen även idag skiner, men att det är så kallt ute. Det vill säga att det är hur skönt som helst att stå inne och titta ut. Men väl ute blåser man nästan bort.

Idag är det återigen dags för att börja vattenträna. Hoppas att jag inte åker på en förkylning, igen. Eftersom jag tror att denna träningen är bra för mig. Känns det ännu mera viktigt att verkligen kunna gå på de passen när jag nu fått möjligheten att göra det.

Sedan senare då jag och brorsonen lagat mat tillsammans, precis det är han som kanske blir kock när han blir äldre, tänkte vi ta en sen promenad då solen går ner för dagen. Tänkte sedan hjälpa honom att redigera en bild eller två, om han nu vill det vill säga.

Men det känns verkligen skönt att kunna umgås med brorspojkarna på detta sättet. Istället för att bara träffas vid högtider eller någon vecka på sommaren.

1 kommentar

Filed under Allmänt, Hjärngympa

One response to “Dagsformen är stabil

  1. Så trevligt att ni kan träffas på enkelt vis. Säkert uppskattat av gossen. Pusslet är ett behov hos många var dag. om det regnar och är ledsamt klickar man upp pusselsidan.Man kan logga in sig där med och göra pussel av sina egna foton med,
    Vattenträning är mycket sunt för en något gisten kropp. (därmed inte sagt att din är det) Ha det bra idag och håll i hatten!

Kommentera

