Dags att plocka fram shortsen

Till helgen kommer tydligen sommarvärmen om man får tro på SMHI. Läste precis i tidningen att till helgen kommer ett eftersökt högtryck in över hela landet.

Blåsten som gjorde att taket på Campus i Östersund blåste av igår försvinner. För den som vill läsa mera. Blåsten i de svenska fjällen avtar. Snön som föll i påskhelgen är långt borta.

Högtrycket kommer in i natt så imorgon borde man kunna gå i shorts om det nu stämmer. Sedan kommer värmen bara att öka till helgen, det kommer att bli mer eller mindre vindstilla. I huvudstaden förväntas det bli runt tjugo grader till helgen.

Tyvärr misstänker jag att det kommer att explodera med pollen i luften också. Vilket kanske innebär att jag får sitta inne och titta ut på alla andra. Men på balkongen kommer jag troligtvis att spendera viss tid ändå. Inte kan man sitta inne då det är så vackert väder ute.

Nu har jag ätit allergitabletter ett antal veckor så förhoppningsvis ska det fungera. Jag har några flaskor ögondroppar, vilket kommer att behövas samt att jag fått min inhalator. Så jag håller tummarna för att det ska gå vägen. Annars blir det en tråkig och varm helg.

Tyvärr är det ingen som sagt hur länge den sköna värmen stannar. Vad som händer på måndag är en svart zon fortfaranade. Vem vet det kanske blir snö igen. Eller så fortsätter det sköna vädret men kanske lite mera aprilliknande temperatur.

Andra bloggar om: , , , , , ,

4 kommentarer

Filed under Allmänt

4 responses to “Dags att plocka fram shortsen

  1. Ja det blir varmt vi skall få ca 22 grader (småland) Idag redan +10.3 och sol, Det är shortsdax som du konstaterat.Du kan hälsa på hos Filifjonkan hon är också pollenallergiker går på dubbel pillerdos sedan 3 veckor. Och blir det varmare än 18 grader ute så blir jag inne med stillasittande .Tappar Na så jag blir ursjuk det rasar när jag svettas Hypofysen har tagit ner skylten kan man enkelt säga.Så somrar Viskar ..törs inte säga det högt,,hatar jag. Funderar på en inkvartering
    på ishotellet i Jukkasjärvi.
    Kan gå ut sådär vid 23 tiden på kvällen en stund brukar köra bilen med öppna fönster, Men har en Mr Facett (läs aircondishener) nog felstavat,,jaja
    Måndag påstods vara likadan i morse på tvn såg jag men vet inte riktigt var i landet du befinner dig men gissar ovanför Sthlm i alla fall. Nähepp nu väntar ärenden på byn ha det bra så så hörs vi

  2. Syster Yster

    Har varit inne och beundrat Anki, jag klickade på henne för jag tänkte hälsa men då skällde hon och nafsade efter mig. Har du inte uppfostrat henne riktigt?
    Idag har vi haft varmt här också och det ska tydligen bli ännu varmare.
    Är röd på näsan efter en timmes solning!
    I morgon bär det av till Ystad och teater, Fröken April står på schemat. På lördag fest i Tomelilla och på söndag Helsingborg. Phuuu.
    Ha det gott

  3. Ja inte är det lätt att uppforsta en lila gås inte.

    Jag har varit ute en del på jobbet idag och fått även jag lite rödfärg i ansiktet.

    Dit skulle jag också vilja åka till helgen, men tyvärr inte. Utan det blir Malmö nästa helg i stället.

  4. Godkväll Ja ljudböcker är härliga.Hänger lite på vem som läser också.Tittade på nattskärran för ett tag sedan men tog en annan då. Finns så många man hinner inte alla…Godnatt när det skall bära sta.
    Säger godnatt till Anki med 🙂 hmm de säger väl ungefär kvaaackt ror jag

Kommentera

