Aprilväder i för tunna kläder

Idag har varit en ganska så skön dag. Visst jag missade att det regnade då jag tittade ut i morse. Så när jag kom ut blev jag överraskad av både nederbörden samt av att det var så kallt. För ovanlighetens skull hade jag missat att titta på hur varmt respektive hur kallt det var ute.

Inte var det minusgrader kanske men en tunn vårjacka är på tok för tunt. Men hur var det nu? Ska man frysa in våren och svettas ut hösten eller ska man svettas in våren och frysa ut hösten. Någon som kommer på vilket det nu är man brukar säga.

På vägen till jobbet regnade det hur mycket som helst, fick till och med ha dubbel hastighet på vindrutetorkarna. Till på köpet så snöade det. Snöade! Jo det går inte att missa att vi fortfarande är i april-månad.

Men på hemvägen började det spricka upp och det blev en solig och fin dag trots en nederbördsrik inledning av dagen. Inte så särsklit varmt fortfarande men det var inga problem att klara sig utan vantar, vilket jag inte gjorde på morgonen.

På väg till min veckoträning i vattnet stannade jag till i ramaffären och hämtade mina passepartout inramade fotografier. Det var så snyggt och i synnerhet med den grafitgrå färg på passepartouten. De fotografierna kommer att göra sig bra när jag ramat in dem och hängt upp dem på väggen.

Sedan fick jag sådana vårkänslor idag när jag var ute och körde bil på eftermiddagen. Jag hade tidigare spelat en Anastacia CD och tog med den till bilen och rockade loss. Vilket skönt ljud! Förvisso ganska så högt men i bilen får man göra det ibland.

4 kommentarer

Filed under Allmänt

4 responses to “Aprilväder i för tunna kläder

  1. Ja lite varma jackor sitter inte i vägen …så det snöade hos er idag morgon fy för den lede Vi har haft regn och elak vind men bara lite skvättregn fick vattna i mina krukor på farstubron och i mina sådda lådor ute.. säger Godnatt nu skall koja är trött efter denna intensiva dag

  2. Idag blir det att plocka fram den varma jackan som tål regn och står emot blåsten.

  3. Anastacia är en av mina favoriter och henne spritter benen av även när man är deppig! Hääärligt!

  4. Hon kanske inte är en av mina största favoriter men jag blir glad av hennes musik och som sagt det spritter gott i kroppen.

Kommentera

