En glad överraskning och en som inte klarade hela vägen

Så var det dags för en liten skivrecension. Idag är det stor recension av nya plattor både i SvD (som jag läser till frukosten) och Aftonbladet (läser den en dag i veckan eftersom de har den bästa TV-bilagan, tycker jag).

Vad som glädjer mig mest är att gruppen Sahara Hotnight kommit ut med en ny CD. Gruppen som enbart består av tjejer kommer från Robertsfors och har gett ut ett antal skivor redan. Deras förra skiva ”Kiss & Tell” som jag tyckte var bra, var tydligen ingen direkt hit. Deras USA-turne efter det att de släppt ”Kiss & Tell” floppade, de hade otur också med att deras intrument blev stulna. Detta gjorde att skivbolagen sa Tack, men nej tack, efter det bestämde sig bandmedlemmarna att ta en paus.

Lust kom tillbaka och nu ger de ut albumet ”What if leaving is a loving thing”. Jag har inte hört några låtar ännu, men troligtvis kommer den att ingå i min växande CD-samling.

Enligt recensionerna ska de ha lagt sitt lite garagerockiga sound åt sidan och nu kan man höra eko av Tom Petty, Bruce Springsteen samt Rod Stewart och Bangles.

Läs recensionen på AB här

Även den sextioåriga Patti Smith har gett ut en ny CD. Albumet heter ”Twelve” och består av tolv låtar som ursprungligen gjorts av andra artister. Men enligt recensenten ”sprakar” det inte så mycket som man skulle vilja att det gjorde. Låtarna Patti gjort är ”gamla” rockklassiker som tidigare gjorts av Rollins Stones, Jimmie Hendrix, Nirvana, Paul Simon och några till.

Just nu spelar jag Anastacias CD ”Pieces of a dream”, ett riktigt bra album med Anastacia. Första låter ”I’m outta love” är den absolut bästa på hela CD. Där är några låtar som är rena transport för att komma till nästa låt. På ett av spåren sjunger Anastacia duett med Eros Ramazzotti.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Musik

Kommentera

