Guldvittring inför OS i Peking

Det pågår ett brottningsEM i Bulgarien i huvudstaden Sofia. Och det har gått bra för de svenska tjejerna.

Ida-Therese tog häromdagen sin tredje guldmedalj på ett EM. Ida-Therese som kommer från Boden bor numera i Hässleholm och tävlar för BK Snar (som är hennes brottningsklubb från Boden). Hon har gått upp en viktklass till 59 kilo och tagit sina tre medaljer i den klassen. Till hösten ska hon ner en viktklass till 55 kilosklassen eftersom 59 inte finns med på OS-programmet.
Så till hösten ska Ida-Therese brottas i 55 kilosklassen på VM för att kvala in till OS. Mer om vinsten här.

Ida-Therese ska gå ner fyra kilo till hösten, undras var hon ska ta det någonstans ifrån. För jag misstänker att det mestadels är muskler på hennes kropp. Frågan är om hon blir lika stark med fyra kilo mindre på kroppen?

Även Sofia Mattson tog en medalj på brottningsEM. Hon tog en bronsmedalj igår i 48 kiloklassen. Hennes syster Johanna gick det inte lika bra för, hon blev bortdömd och tog sig inte till återkvalet. Läs mera här.

Läs mera om hur det gått för alla svenska brottar i Sofia, Bulgarien här, hos Svenska Brottningsförbundet.

Jag har något mera än fyra kilo att gå ner, förhoppningsvis har jag gått ner merän vad Ida-Therese har gjort till hösten. Fast å andra sidan ska jag inte delta aktivt vid OS i Peking. Jag följer det dock noggrant på TV och för mina anteckningar om vem som vann vad.

Idag är det bara 483 dagar tills de Olympiska spelen i Peking börjar. Jag har mycket som ska hinnas med innan dess. Bland annat att gå ner några kilon men också att uppdatera mina sidor om de Olympiska spelen.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Sport

2 responses to “Guldvittring inför OS i Peking

  1. Godmiddag Akson,
    Visst är det kul med tjejerna de gör stora framsteg i det mesta av sina sporter och brottning av allt så det på tv häromdagen. Imponerad blir man. Peking ja det blir något att se på Då sitter jag stand by framför skärmen med kaffetermosen bredvid. Strängt upptagen för världen utanför då, Såg att du tar varma jackan idag fnittrar,,,kan jag inte förstå på något vis alls??Höll på att blåsa bort när jag var ut till järnaffären för en halvtimme sen. Håll dig inne mördarpollen är lösa idag hemska är dom

  2. Så du tillhör också en av dem som följer de Olympiska spelen framför skärmen och inte missar något.

    Har fått massor med pollenmedikamenter inklusive ett kortisonnässpray som tydligen motverkar att man ska få näsblod. Så jag är laddad till tänderna mot dessa mördarpollen. 😉

Kommentera

