Utan mössa i ett blåsigt Skåne

Idag är det resedag. Men oj vad mycket som ska göras innan det är dags för mig att sjunka ner i en skön stol i första klass på täget söderut. Det kommer att ta lite mera än fyra timmar att ta sig från Sveriges största stad till den tredje största. Sedan väntar två dagar på hotell tillsammans med sambon som hämtar upp mig på stationen.

Förhoppningsvis är det hyfsat väder eftersom vi planerat att ta oss ner till det fågelrika området längst nere på västra sidan av landet. Jag har inte varit där nere sedan vi var nere och tittade på en hästtävling som brukar gå av staplen där varje sommar i augusti. Antar att det är upp mot en tjugo år sedan om inte mera, kommer inte ihåg så noga.

Vi avslutar besöket i skåne med att gå på vernissage, förhoppningsvis är någon av våra bilder med på den också. Det vet vi inte ännu, det vet inte någon som skickat in bilder till Skåne Foto. Utan man får snällt åka dit eller skicka någon som bor närmera för att se vem och vilka som fått med bilder på SkåneFoto. Det är även prisutdelning av de tre först placerade bilderna i varje klass, sedan nästkommande sju bilder diplom.

Men innan allt detta ska ske, ska jag till frissan och klippa av mig min stora tjocka vintermössa. Nja det känns så i varje fall, håret är långt och det är tjockt och ska nu bort. Luggen är nästan så lång att det räcker ut till nästippen, det saknas bara en centimeter. Gissa om det ska bli skönt att bli av med denna tjocka kalufsen. Men om det ska bli kallt nu kanske jag får ta med mig en mössa istället, eftersom jag klipper av mig den tjocka som sitter fast.

2 kommentarer

Filed under Allmänt

2 responses to “Utan mössa i ett blåsigt Skåne

  1. Ja ta du med mössan om du klipper dig. Lustigt jag skall vara hos byns frissa och klippa av mitt långa eländiga hår kl 13 idag.Trött och less på kalufsen kört med svans men näe inte numer usch kort till sommaren är bra. Hoppas ni får det trevligt i Skåne och att era foton syntes där håller tummarna. Nynnar vidare nu…baparillantillan hmm,,

  2. Ja där ser man, vi ska till frissan båda två idag. Snacka om sammanträffande,

    Och ja, nu nynnar jag också..jaja. Någongång försvinner väl låter antar jag, och hoppas jag.

Kommentera

