Shop until you drop

På våran shoppingdag igår inköptes ett soffbord. Som tur var hittade vi det i den första butiken vi var på, annars är jag inte säker på att det hade blivit något bord. Det blev ett ovalt stabilt soffbord i ek som vi fastnade för och jag tror att det kommer att passa väl in bland det andra möblemanget. Troligtvis levereras soffbordet i slutet på nästa vecka eller eventuellt i början på veckan därpå.

Så långt som till att titta på bilen kom vi inte ens, å andra sidan fanns den i andra änden av staden. Det tar för lång tid att shoppa på båda sidorna av stan samma dag. Man får bestämma sig vad som är viktigast och igår var soffbord viktigast. När vi var i möbelaffären var det nära att vi också köpt ett köksbord och fyra stolar, men då vi räknade ut vad det skulle kosta konstaterade vi att det vi har håller några år till.

Innan vi åkte iväg ringde de från datoraffären där jag lämnat in en dator och sa att vi kunde hämta den på eftermiddagen. På hemvägen inhämtades datorn och vi köpte ett ny router. Jag håller på att bli tokig på den vi har, den vill inte fungera tillfredställande, stänger av sig eller vad det är den håller på med. Enligt snubben i affären kan det tydligen vara just de problemen som jag beskrev för honom som brukar hända med det märket vi har. De hade det märket i affären men han rekommenderade ett annat som enligt honom är hur många gånger bättre som helst. Så jo det köpte vi.

Snart ska jag vara nätverkstekniker igen och bygga nätverk. Hoppas nu bara att det fungerar. Annars får jag ta den gamla routern och köra på det gamla nätet. Men jag tror inte att det ska vara några större problem. Å andra sidan skulle jag stöta på större problem ringer jag bror. Så får han göra en ambulansutryckning.

Andra bloggar om: , , , , ,

Soffbord

Detta soffbordet blev det!

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Datorer

2 responses to “Shop until you drop

  1. Jaa det var snyggt. Stabilt och stilrent Ek är vackert, sen syns inte dammet på det heller så lätt. Hoppas det kommer utlovad dag då… Jaha datorer och routrar hoppas det går som gossen i butiken sa. Att den är bra.Det var ju bra att ni inte shoppade loss på bilen med för nu har ni ju lite roligt kvar,, och kolla färger och sådant , Beror ju på vad ni tänkt er med, Vill bara informera dig om att bensinen betalade vi 11,99 litern för igår. Köp en bränslesnål det är nog klokast

  2. Håller med Fjonkan, snyggt och stilrent. Ek åldras vacker med å de e ju inte dumt!

Kommentera

