Någon som minns Eurythmics?

Hur många av er vet vem Annie Lennox är?

Just det det var hon som var den androgyna sångerskan i Eurythmics. En av mina favoritgrupper, jag tror att jag har alla deras LP-skivor. Det var på den gamla goda tiden det, då man kånkade hem stora skivor istället för de små CD-skivorna vi har nu. LP-skivorna var mycket ömtåliga och känsliga både för damm och att man tog det lugnt med pick-uppen.

Läst i SvD att Annie Lennox dotter bjudit in sina vänner till föräldrafritt party, denna inbjudan hade kommit ut på MySpace vilket resulterat att det var lång kö till huset för att komma in. Men som sagt det kom många som sett inbjudan på MySpace och förstört i huset, till slut hade polisen kommit till platsen och hjälpt till att lösa detta problem. Läs mer här.

11 kommentarer

Filed under Allmänt, Musik

11 responses to “Någon som minns Eurythmics?

  1. Syster Yster

    Visst minns jag 🙂 Deras musik håller än. Medryckande dansant.
    Min systers flicka råkade ut för något liknande när hon hade föräldrafritt för flera år sedan. De fick tapetsera om, byta köksbord p.g.a. brännmärken. Där var skoavtryck i taket??? Och sprit och CD och annat som nycklar och smycken var stulet.
    Det hade spridit sig mun till mun att hon hade fest. Polisen var där. Jag och systern med respektive var i Danmark. Då var dottern 15 år, hon var helt chockad efteråt. Det hade inte gåt att stoppa dem och hon kände inte hälften av de som kom.
    Det är otäckt.
    Kram

  2. Det förstår jag att flickan var. Tro det eller ej jag har själv råkat ut för något liknande, men inte att det kom så mycket folk utan mera att de som kom drog upp pappas inplanterade foreller. Gissa om han var glad på mig.

  3. Godmorgon på dig du hårt arbetande kvinna.:)
    Sol idag här + 8.3 ja då Anne Lennox hennes röst så speciell har många skivor med dem med Silent night med Anne är helt sagolik. De gjorde bra musik men som du sa de gamla dasslocken de är inspelade på tog då plats och dammiga ojojoj

  4. Lennox har en mycket speciell röst som man minns. Var och såg dem på Globen för många år sedan, men ett minne för livet.

  5. Åh, jag kommer ihåg dem. En av favoriterna på den tiden. Åren går fort märker jag. Det var ju på stenåldern 😉
    Ha en bra dag!

  6. Självklart minns man dem. Deras skiva med ”Regrets” och ”The First Cut” var den som gick mest i min första freestyle. Som inte ens kunde spola bakåt.

    Tack för länken till RSS/Ping.

  7. Lyssnar just nu på Thorn in my side med Eurytmics fnissar

  8. Visst är den låten bra 🙂

  9. Klart att jag minns Annie Lennox – låten om ängeln (har glömt vad den heter) men jag blir alltid på gott humör när jag hör den 🙂

  10. pantheraleo

    Jag minns också Eurythmics…det gör vi väl alla som är 40…eller? Sweet dreams are made of this….

  11. Äntligen!
    Det var just Sweet dreams som gjorde att jag fastnade för Eurythmics, den video gick inte av för hackor.

Kommentera

