I väntans tider

Det är ingen bra dag för mig idag. Jag tror att jag har blivit förkyld eller om det är halfluss eller något liknande. Jag vill bara ligga under täcket i sängen, men när jag väl ligger där är det för jobbigt att bara ligga. Har ont i näsan och det känns som om någon lyckats plantera in en rasp i halsen. Kände det redan igår men trodde att det skulle gå över, men idag är det värre.

Jag som ska få ett soffbord idag, ännu har det inte anlänt men innan femton noll noll kommer det. Efter att jag petat i mig frukosten rastade jag dammsugaren och förberede inför det att bordet ska anlända. Så på det sättet var det bättre att bordet kom idag istället för igår.

Men det är jobbigt att gå i väntans tider.

För att få tiden att gå har jag suttit och titta på bilar, igen. Bror svävade på målet om han skulle sälja bilen, så just nu är allt väldigt osäkert om vad för bil vi ska köpa. Men annars tror jag att det blir en Honda CR-V som har ett eller två år på nacken eller en Nissan, med det konstiga namnet, deras nya SUV. Båda verkar prisvärda och landar inom det området som vi anser oss ha råd med.

Jag såg även en urfräck motorcykel med en V8 motor från Corvette, läs och begrunda detta monster. På DNs motorsidor hittade jag även en annan intressant SUV, närmare bestämt en Chevrolet. Denna bilen är från början en korean, Daewoo, men då bilen kommer till europa är det ett tu tre en Chervolet, här finns mycket att läsa om denna bilen.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilar, Boende

2 responses to “I väntans tider

  1. Oj oj ja nu talar du motorcykel…ryser så maffig den var,
    Bilen ni lurar på är säkert en trevlig historia. Men det är för sorgligt med denna soppa som är så dyr .
    Jaha så du fick vänta till 15tiden arma dig klockan sniglar sig fram då särskilt i uppförsbackarna. Men bra du kunde ordna till det innan.
    Men tråkigt om du blir sjuk nu rasp i halsen känns inget vidare men bra gjort att mata dammsugaren i alla fall Så krya på dig och njut vid ditt bord i kväll.

  2. Bordet kom och står nu uppmonterat, bror och äldsta brorsonen kom och hjälpte till.
    Snyggt som bara den och hur praktiskt som helst.

Kommentera

