Nu börjar det dra ihop sig

Finland är nu klara för final i ishockeyVM, de slog Ryssland med två ett fast de behövde en förlängning för att göra det. Efter full tid stod det ett ett. Läs mer om matchen här på SvD’s sida eller på DN’s sida.

Just nu spelas den andra semifinalen mellan Sverige och Kanada, förnärvarande är det Kanada som är i final genom att redan gjort tre mål och våra svenska pojkar har inte gjort några, ännu. Jag håller givetvis tummarna för att Sverige ska lyckas med att vinna. Det skulle bli en spännande final i morgon med Sverige mot Finland.

Men nu till dagens spektakel, Melodifinalen i Helsingfors. Jag har ännu inte bestämt om jag ska se spektaklet eller inte, i vilket fall som helst så hoppas jag att rätt låt vinner. Fast rätt låt för mig är antagligen inte samma låt som alla andra. Vi har nog alla våra personliga favoriter.

Om The Ark skulle vinna blir det stor fest i Kungsträdgården, läs om den eventuellt blivande festen här. The Ark har länge varit favorit hos tipsombuden, men nu har det Ukrainska bidraget seglat upp och är favorit. Men det är också ett kontroversiellt bidrag från Ukraina, läs här om detta. Jag vet inte riktigt vad de ska föreställa men någon form av rymdvarelser. Gruppen tillhör inte några av mina favoriter, men är inte dåligt för den skull.

Ukrainas bidrag

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Musik, Sport

2 responses to “Nu börjar det dra ihop sig

  1. Morrn Akson.(11.21) fnissar.
    Jaha du så de såg så stolliga ut rena barnprogramsklädsel men det kanske gillas av andra inte av en Filifjonka i alla fall.Någon segerfest blir inte av för the Ark kan jag inte tänka mig efter en 18plats har jag läst nu.Biten går att lyssna på men inte så gärna.Serbiens vinnarlåt näe det år en engångslåt för mig med.
    Hockeyn då gick inte så bra heller,,,såg några spruckna drömmar i en artikel nyss Krya på dig

  2. The Ark försvann i mängden de hade inget som stack ut, tycker jag ska jag nog tilläga. Men som sagt de tokgalan från Ukraina var bra och ja de kanske här hemma i ett barnprogram.

    Måånga sprukna drömmar denna dag. Men förhoppningsvis går det bättre för Finland idag på isen.

Kommentera

