Perfekt shoppingväder

Nu har jag sovit en natt på detta lyxiga hotellet. Jag somnade helt ovaggad och sov fram tills dess att sambon tassade upp för att ta hissen ner till poolen för ett morgondopp.

Efter en underbar frukost med det mesta uppdukat var så äntligen datorn ledig här i lobbyn. Inte tänker jag betala en krona minuten för att koppla upp mig på nätet eller närmare femhundra kronor för att vara uppkopplad två dygn, nej det är lite väl dyrt tycker jag. Det kanske är smålänningen i mig eller vanligt bonnförnuft eller vad man ska kalla det.

Gårdagen blev dryg. Först upp ganska tidigt och fixa inför resan, men å andra sidan kunde jag inte somna om du jag vaknade vid halv åtta-tiden på morgonen. Så det var bara att gå upp och äta frukost eftersom magen krävde det. Vi kom iväg och hämtade vår medresenär precis i tid. Sedan var det några mil i bilen med prat och lyssnande på musik.

Väl framme på orten var det att leta upp hotellet, som gick ganska lätt med tanke på att vi inte ens hade en karta. Men efter lite letande så parkerade vi bilen utanför hotellet och checkade in. Efter att letat upp hotellrummet och kollat om sängarna var sköna var det dags för en lite promenad med regnet hägande över oss.

Idag blir det lite shopping samt kanske en lite fotorunda om det vill klarna upp. Tyvärr verkar det som om det fina vädret kommer imorgon då vi ska åka hem. Mer om vädret här i den kommande pingsthelgen.

Läste på text-TV i morse att det skulle arrangeras en rockgala för katter. Gissa om jag hoppade till av förvåning men även av nyfikenhet. Det är en rockgrupp i Malmö som ska ordna en gala för hemlösa katter, dock är inte katter välkomna på grund av sina känsliga öron. Mer om detta här.

Andra bloggar om: , , , , , ,

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Djur, Musik, Resor

5 responses to “Perfekt shoppingväder

  1. curlingmormor

    Ja kan tänka mig att du har det lite mysigt där på hotellet ändå, sängarna var kanske till belåtenhet???
    Fortsätt att ha det bra!!!
    Kramizzzz

  2. Visst är det skönt att spendera några dygn på hotell. Det är avkopplande och så slipper man både bädda och laga mat. Kan det bli mycket bättre?

  3. Filifjonkan igen läser ikapp mig..
    Hmm jag tycker det där med hemlösa kattergala var en bra idé . Så många krakar som stryker runt Jag lämnar en hundring i månaden till kattkommando Syd för de skall kunna köpa mat o gå till vetrinär med djuren.De söker hem till dem med. Jag är så tacksam att det finns sådana människor som tar hand om dessa djur för en del av dem har haft ett gruvligt lidande.
    Vad trevligt att du varit på ett skönt hotell men du det var dyrt nån gräns får man ju dra och den var väl magstark internetkostnaden.

  4. Varför betala när man kan få det gratis. Visst var det lite kö till gratisdatorn men det var värt att vänta på att den skulle bli ledig.

  5. NoiseMaker

    Jag har en bättre lösning på kattproblemet: Avliva kattkräken men kör galan ändå och ge pengarna till nödlidande människor istället. Det är skrämmande att vissa kan lägga så mycket energi på djur när det finns personer i vår närhet som lider.

Kommentera

