Grattis ALLA mammor!

Idag är det Mors Dag och vi ska fira våra mammor. Min mamma blev firad redan förra veckan då vi var nere, men givetvis kommer jag att slå henne en pling i telefonen lite senare idag.

Läste i SvD att det ska finnas två komma sex miljoner svenska mammor i Sverige. Enligt Statistiska CentralByrån är den yngsta svenska mamman fjorton år och den äldsta ska visst vara etthundrasju år. Artikeln i Svd hittar du här.

Det blev en tidig morgon för mig idag, då jag var och hämtade en vän för att köra henne till Arlanda. Från början var det meningen att jag skulle köra henne till Centralen men eftersom hon är ganska flygrädd blev hon glad då jag erbjöd mig att köra henne till flygplatsen.

Med tanke på att det är flygstrejk hos SAS var det ganska mycket människor på flygplatsen trots den tidiga morgonen. Min vän skulle flyga med det joddlande flygbolaget, Tyrolien air har jag för mig att bolaget hette. Läs mer om strejken hos SAS på SvD och/eller DN. Troligtvis kommer strejken att fortsätta även på måndag, mer här.

Läste någonstans att SAS förlorar ungefär tjugomiljoner kronor för varje dag strejken pågår. Undras vad som kommer att hända nu? Hur mycket kommer SAS att förlora eller hur mycket har SAS råd att förlora?

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Flyg, Resor, Traditioner

5 responses to “Grattis ALLA mammor!

  1. Hej Akson. Först tack för alla rara kommentarer,, det värmde. men ännu flämtar en låga…men det är nära nu,,.Stroke 45 år.Allt borta inget kvar.
    Vad skall man säga. Hittar inga ord just nu men det får vara så tills vidare,,Ser att du firade din mor när ni var nere, Vi firar inget idag det får anstå . Ha det bra med dig återigen tack

  2. Tack Filifjonkan!
    Trevligt att ha dig tillbaka på plats. Hoppas att din bror mår bättre.

  3. Pingback: Top Posts « WordPress.com

  4. Mia

    Jag tycker inte alls man ska gratta alla mammor.

    Många mammor är elaka mot sina barn, på många olika sätt. Mammor generellt är inga helgon direkt.

  5. Klart att det finns de mammor som kanske inte skulle bli gratulerade på Mors dag. Men min mamma och de mammor jag känner är värda att bli gratulerade på alla dagar, inte bara på en särskild dag.
    Det finns de mammor som säljer sina barn, utnyttjar dem på ett eller annat sätt, misshandlar dem med mera.

Kommentera

