Författare, museum och förkyld

En av mina favoritförfattare, Patricia Cornwell, har fått känna på hur det känns att vara brottsoffer. En person har förföljt henne på internet, jo du läste rätt på internet. Det är en annan författare vid namn Leslie Sachs som förföljt Cornwell. Just nu pågår det en rättegång. Läs mer om detta här. Hennes sista bok som heter Rovdjuret har jag ännu inte läst men den står på listan av böcker som ska införskaffas.

Våren 2009 kommer jag att besöka det nyöppnat museet om ABBA, museet ska heta ABBA – the museum. Det har nu bestämt att museet kommer att ligga i gamla Tullhuset, som är K-märkt. Mer om ABBA – the museum här. Inte så att jag är ett verkligt ABBA-fan, men jag gillar deras musik och lyssnar på deras musik mellan varven.

Musik är viktigt att lyssna på, men nu när jag är förkyld är det mestadels tyst här hemma. Huvudet tycker inte om en massa ljud eller ljus, inte tycker ögonen eller öronen det heller. Nu känns det lite bättre men så har jag legat i sängen eller på soffan framför TV’n hela dagen. Förhoppningvis känns det lite, lite bättre imorgon.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Boktips, Musik, Utställning

3 responses to “Författare, museum och förkyld

  1. Inte kul att vara förkyld. Har klarat mig ett tag nu men hade en snuvig period i vintras. Usch!

  2. Godkväll på dig.
    Hm önskar man kunde gå på museet jag med. Inget Abba freak precis men mycket av deras musik är bra väldigt bra.Passar mitt tyckande också.
    Ja boken Rovdjuret skall jag ed låna hem som läs eller talbok kollade häromdagen men den hade inte kommit ännu då! Väntanlängtan du vet, Jaha då var denna dag slut lång dags färd mot natt faktiskt idag,,, lågan flämtar ännu..vill inte stanna ordentligt,,,orättvist är det men ingen har sagt att det inte skall vara det heller, Nåväl sov gott med dig när det är dags.

  3. Sköt om dej nu, ät kiwifrukt och sov bort förkylningen.

Kommentera

