Idag är ingen bra dag

Det är inget roligt att vara mig idag, eftersom jag åkte på någon form av elakt litet virus eller om det är en elak liten bakterie. Någon av dessa små rackare eller om det är av båda sorterna har gjort att jag har feber, IGEN. Inget kul alls att inte merän orka ligga på sängen eller soffan. Till på köpet ha ont i halsen och i hela kroppen denna gången, också.

Som tur är ska jag träffa läkaren imorgon, då får han ta lite prover för att göra något åt detta eländet som rusar runt i etthundratjugo kilometer i timmen i min kropp eller om det går ännu fortare.

Det var verkligen jobbigt att ringa till jobbet och säga att jag är sjuk, igen. Jag som hade sett fram emot att gå till jobbet och jobba idag. Men det blev inget med det, istället ligger jag och försöker återhämta mig för att snart återkomma till jobbet.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Jobbet, Sjukvård

5 responses to “Idag är ingen bra dag

  1. Å godmiddag Akson: Håller munskyddet för munnen vinkar i dörren,men sådan otur du har igen! Var ju inte länge sedan du åkte på en virus eller något. Har du ingen Norton Symantec monterad i halsen? Eller Pandan? Det har Filifjonkan ombesörjt.Te med honung är det dags för samt kanske en treo? Krya på dig..Tittar till dig senare i eftermiddag igen

  2. Otur är väl det minsta man kan säga. Te med honung har jag redan druckit en stor mugg av, det var inte gott med det gjorde nog gott.
    Måste nog ta och uppdatera min virusdefinition 😉 för att bli av med detta skruttet.

  3. Hallå hallå..här tittar jag in och vill önska god bättring..men jag står kvar i dörren så du inte smittar *ler*. Jag vill också överlämna en kram och ett tack för kommentaren hos mig. Vila dig nu ordentligt så hoppas jag på att den stygga bacillen snabbt drar sin kos/kram!

  4. Visst är det irriterande, den här årstiden, att bli sjuk och det är många runtomkring mig som är hostiga o snuviga + att streptokocker flanerar runt. Men sköt om dig o vila o tänk glada tankar så kanske det går fortare över.

  5. Men det var väl inget vidare! Trist! Hoppas att doktorn hittar något som kan medicineras bort så att du blir fri från eländet! Kram!

Kommentera

