Musik för alla

Povel Ramel dog häromdagen. Min hjärna satte genast igång att komma ihåg låtar av Povel. Den låten som först poppade upp var den om kokosnöten, kanske för att jag spelat och sjungit den mycket. Den börjar så här ”Far, jag kan inte få upp min kokosnöt”. Vem annars än Povel skulle komma på tanken att besjunga en kokosnöt.

En annan låtar som dyker upp är den så kända ”Ta av dig skorna” och många många fler. För dig som vill läsa mer om Povel Ramel och allt han hann med under sin livs tid, gör det på Wikipedia eller på SvD.  Jag säger TACK Povel!

För den som gillar allsång drar snart Allsång på Skansen igång. Jag är inte så mycket för allsång, men i små måttliga mängder kan det vara ok. För er som absolut måste se Anders Lundin på Allsångs-scenen på Skansen kan jag meddela att det är inte långt tills det hela börjar. Redan den tjugosjätte juni är det premiär. Det programmet skulle jag kunna tänka mig se eftersom Electric Banana Band är med. Läs mer om programmet och vilka artister som är med på SvD eller DN. Jag kan ha TV’n på och lyssna på Allsång från Skansen men titta på det, nej det tror jag inte.

Jag skulle nog hellre åkt till Sölversborg i Blekinge och gått på Sweden Rock Festival, som började på nationaldagen och avslutas imorgon lördag. Sweden Rock Festival är en hårdrocksfestival som återkommer år efter år till Sölvesborg.

På årets festival har storheter som Aerosmith, Meat Loaf, Scorpions, Suzi Qautro, Motörhead mer flera stått på stora scenen och sjungit eller ska göra det eftersom festivalen ännu pågår. Det är verkligen ett imponerande gäng hårdrockare de fått till sin festival. En länk direkt till Sweden Rock Festival. Läs även DNs rapport från dag 1. Men om jag ska vara riktigt ärlig så är de numera lite väl hårda för mig, det hårdaste jag gillar numera är Queen, Deep Purple och några till.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar

Filed under Allmänt, Musik

One response to “Musik för alla

  1. Janne

    Hej

    Kom hem från Sweden Rock igårkväll. Var där bara under dagen och åkte hem innan Aerosmith (har sett dem innan på Roskilde). Som 70-talare var jag mest intresserad av gamla NOVEMBER som inte spelat på 35 år. Oväntat pigga och bra musiker, men det lyfte inte riktigt. Rekommenderar däremot Gov´t Mule; sydstatsrock, Allman Brothers åtdraget ett par varv till. Och du, nästa år…åk dit.

Kommentera

