Tillfälligt skyddad

Det blev en lyckad sammankomst igår kväll. Vi var inte så många men trevligt hade vi, vilket är det väsentligaste tycker jag. Strax efter midnatt kunde sambon och jag kasta oss i sängen för att sova. Vi var båda trötta efter en lång dag, först den tidiga morgonen och sedan förberedelserna inför kvällen.

 En god hemmagjord smörgåstårta till var och innehållande det var och en gillar. Vilket innebar att det inte fanns några räkor på min eftersom jag är allergisk mot dem. Däremot fanns det gott om ägg och gravad lax. Till detta drack vi rosévin mycket gott och uppfriskande.

Därefter fortsatte vi kalasandet ute på balkongen. Det blev lite trångt med ”finns det hjärterum finns det stjärterum”. Ute på balkongen kom det fram mera alkoholhaltiga drycker så som päronkonjak, lakris-shots och några sorter till.

Efter ett tag i den kalla vinden på balkongen fortsatte vi inne med att bland annat lyssna på Per Gessles nya CD som jag fick i present. Jag gillar Gessle och de soloskivorna han gjort, denna sista är ännu den bästa av dem. Kan varmt rekommendera den om man gillar Gessle.

Dagen idag har varit seg och vi har inte gjort så mycket. Sett en film och varit ute i blåste men jag tyckte att det var för blåstigt och kallt. Funderar på att planera en fototur i morgon söndag. Skulle vara roligt att åka och fotografera med våra nya objektiv. 

Läste idag i både DN och SvD att det är bra att dricka tre öl i veckan för att halvera risken att få reumatism. Det låter verkligen bra, med tanke på att jag har en moster som har reumatism. Jag har inte en aning om reumatism är ärftligt eller inte.

Å andra sidan dricker jag inte tre öl i veckan, sextio centiliter  vin eller tre drinkar i veckan eller mer. Utan jag dricker mycket måttligt av alla alkoholhaltiga drycker. Vilken innebär att jag verkligen inte skulle få något som helst skydd mot reumatism med hjälp av alkoholkonsumtion.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Mat, Musik, Samhället, Sjukvård

4 responses to “Tillfälligt skyddad

  1. Det är väl tur att smaken är som baken…..Per Gessle kan jag bara inte me 😦 men jag är glad för din skull, att du hade trevligt, kram

  2. Va fiffigt med smörgåstårta med pålägg till var och en….Jag brukar göra pizza på samma sätt, gör småpizzor med bara tomatsås och ost och sedan får var och toppa de varma pizzorna med valfritt pålägg. Alla blir glada och nöjda!
    Låter som du hade en bra födelsedagsfest!

  3. Jag tycker att Gessle alltid är ett säkert kort! Smart idé med smörgåstårtan faktiskt. Jag avskyr nämligen när man får med för mycket blandat. En sort räcker som tex skaldjur!
    Trevlig söndag!
    Kram

  4. curlingmormor

    Tackar tackar säger jag vad gäller Per Gessle och sen var det en toppenidé med dessa små smörgåstårtor, det tackar vi också för hi hi.
    Kramizzzz

Kommentera

