Efter mycket funderande kom vi på det

Nu är presenten till svägerskan som ska fira sin 40-årsdag på självaste midsommarafton beställd men inte hämtade ännu. Valet att fira på midsommarafton tycker jag är lite märkligt men å andra sidan brukar en del av oss träffas på just denna dagen och fira midsommar tillsammans. Ringde och pratade med svägerskan igår kväll och undrade hur dags hon ville att vi skulle komma.

Hon ville att vi skulle komma redan halv tolv? Men vad skulle vi där och göra redan halv tolv om vi ska äta sill och potatis först klockan tretton? Jag sa att vi kommer på eftermiddagen till jordgubbstårtan. När vi åker hem återstår att se.

Det är bara jag och sambon som bor här uppe och behöver därför inte sova över hos dem vilket mina föräldrar och hennes föräldrar behöver göra liksom hennes bror. Ska bli skönt att åka hem och lägga sig i sin egna säng i stället för att trängas med alla andra.

Tillbaka till presenten. Igår hade jag många funderingar om vad hon verkligen vill ha respektive inte vill ha. Eftersom hon mest jobbar och läser böcker samt åker på dyra utlandsresor är det inte så lätt att komma på något annorlunda att ge henne.

Men idag efter att sambon och jag konfererat kom vi fram till att vi skulle köpa henne en teater-biljett. Sagt och gjort. Tro nu inte att det var så lätt att hitta något bland allt detta som går på alla Stockholmsteatrarna. Efter ytterligare överläggningar kom vi fram till att ”Singin in the Rain” vill vi själva gå och se, så sagt och gjort beställde jag fyra biljetter till en föreställning i oktober. Hoppas nu bara att de kan den fredagkvällen också.

Imorgon eller på onsdag ska biljetterna hämtas ut och sedan ska något käckt skrivas och så är presenten klar.

Nu återstår bara en sak jag inte kan rå på och det är vädret. Men vad jag kan se så ska det bli ganska okej väder i huvudstaden till midsommarafton, strax under tjugo grader och mestadels sol och troligtvis inget regn. Men man vet aldrig hur det blir med vädret. Titta själv här för att se och läsa själv eller titta på väderkartan.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Mat, Samhället, Traditioner, Väder

5 responses to “Efter mycket funderande kom vi på det

  1. curlingmormor

    Det var ett himlans bra presentpåhitt, kommer säkerligen att uppskattas!!!!
    Kramizzzz

  2. Det blir säkert en mycket uppskattad present!
    Ha en fin dag!
    Kram

  3. Ska man inte dansa lite innan sillen?

  4. Filifjonkan säger alldeles utmärkt present var det inte hos dig ja nämnde just det en testerbiljett när det frågades? Nä diet kan ha varit hos någon annan minns inte man läser o skriver hos så många så till sist vet man inte vad man sagt eller skrivit,,,Nåväl ha en bra dag med dig

  5. Jodå Filifjonkan det var hos mig du föreslog att vi skulle köpa teaterbiljetter.

Kommentera

