Tyvärr kan jag inte ryska

Jag kanske skulle ta och byta jobb. Nu söker ESA europeiska rymdorganet frivilliga testpersoner. Jobbet går ut på att låsas in i en rymdfärja i sjutton månader, jo du läste rätt sjutton månader, för att resa till Mars i en låtsasrymdfärja som står kvar på marken.

Lönen tyckte jag var ganska skaplig ett tusen kronor per dygn, det är inte dåligt för att frivilligt låta sig låsas in och utsättas för ett antal tester. De andra kraven uppfyller jag också. Vad det stypar på är att jag inte kan ryska.

Lite märkligt egentligen eftersom då jag bodde i Växjö hade jag planer på att lära mig ryska eller japanska. Jag har ännu inte kommit så långt att jag lärt mig något av dessa språken ännu.

Nu har etthundrafemtio personer sökt att få vara med i testet men av dessa är bara nitton kvinnor. Så sett borde jag kanske haft en liten chans att få delta om jag nu kunnat min ryska också.

Tyvärr är det så att jag tror inte att jag klarat av att vara instängd på en lite yta under så lång tid. Läs mer om projektet med en resa till Mars på låtsas.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende

4 responses to “Tyvärr kan jag inte ryska

  1. Hej Akson. Ja jag hörde om det där på radion i köket…ställer en flaska saft och en burk gele på din bänk och säger tack för alla glasburkar och flaskor snällt av dig! 🙂
    Ja jag skulle inte vilja vara instängd heller på så liten yta och det skulle inte vara gott om förnödenheter utan rätt dåligt,,Man kunde inte bara hoppa av o säga vill inte va med längre det var världens grej hörde jag.
    Ja 19 kvinnor du hade nog haft en hyfsad chans då om du haft språket,
    Men Filifjonkor föredrar att stanna i sitt lilla hus där det finns som man behöver.
    Ha det bra nu med dig

  2. Tack för saften och gelén!
    Frågan är om de som blir antagna klarar av det. I synnerhet då man vet att den inte är ute i rymden utan nere på marken och man teoretiskt sett kan dra i nödbromsen och kliva av. Vilket är ganska mycket svårare ute i rumden.

  3. rymmer

    Jag undrar jag , detta låter mer som en dokusåpa för att ryssarna ska få in pengar. först 150 dagar endast 🙂 = säsong 1 , och sedan ett längre försök = säsong 2.

    Här ligger en hund begraven, jag menar ESA / USA har ju haft folk tillsammans på ISS längre än så, och ryssarna har ocksåd et i sin lilla plåtburk till rymdstation. Nej den här artikeln tror jag inte på. Det ärnug en rysk tv producent som ligger bakom detta, som fått någon Ryss på ESA att säga att ESA också ska titta på denna såpa.

  4. Jaha, det hade jag inte en aning om. Men det låter trovärdigt att det skulle kunna vara så att det ska bli någon form av doku såpa och då är jag absolut inte intresserad. Men varför skulle de betala tusen kronor per dygn?

Kommentera

