En bloggfri dag

Igår blev det inget bloggande, jag läste inte ens någon annans blogg. Anledningen, ja trötthet och den där oron som finns i kroppen. Men jag ska försöka läsa igen lite idag och att själv blogga lite.

Det kan vara så att jag är för trött idag också eftersom jag håller på att tvätta, men å andra sidan är de sista maskinerna igång nu och det ska hängas upp och sedan är det inte så mycket jag kan göra åt torkningen. Misstänker att det skulle både se och kännas lite löjligt om jag stod nere i torkrummet och blåste på tvätten när den stora fläkten håller på att blås ut varm luft. Ännu bättre hade det kanske varit om jag gått och blåst tvätten med en hårfön. 🙂 Ja man har inte roligare än man gör sig.

En annan anledning till att jag inte bloggade igår var att jag höll på att kopiera CD skivor för att sedan lägga in dem på iPoden. Det gick hur bra som helst och det blev precis som jag ville ha det. Så nu har jag nästan tjugo megagig musik att lyssna på i sommar. Inte helt fel!

Idag pågår en annan kopieringsverksamhet. Jag håller på att kopiera våra ljudböcker till en extern hårddisk för att sedan lägga in dem på den andra iPoden för ljudböcker. Jag tycker att det är smidigare att ha ljudböckerna på Ipoden istället för att ha en CD-spelare med. Det är en smaksak.

Tyvärr har jag ännu inte hunnit redigera någon av bilderna från Uppsala. Men oroa er inte det kommer bilder snart.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Foto

4 responses to “En bloggfri dag

  1. Jag har inte bloggat/läst bloggar på flera dar. Kom igång först igår. Det var nog nyttigt för en inbiten bloggoman som mig 😉
    Ha en trevlig helg!

  2. Jag har faktiskt svårt att låta bli bloggen när jag är hemma! Är jag bortrest däremot är det en annan femma. Även här tvättas det och tumlaren går för fullt och sprider sin värme i hela huset!
    Ha en fin fredag!
    Kram!

  3. curlingmormor

    Jag har blivit riktigt bloggberoende, men det är jag inte ledsen för *skrattar*!!!!
    Det var inte dåligt vad du är flitig med att kopiera och fixa till det!!!!
    Kramizzz

  4. Godmorgon Akson.
    Tack för dina söta kommentarer till mig, Men nu får det va slutgrinat ett tag i alla fall. jaha du är trött ser jag många bollar i luften kanske du har verkar så.
    Det dr kopierandet är ju jättebra skönt ha bra musik och precis den man vill ha man slipper sånt man får på köpet som ofta bara är utfyllnad liksom.
    ler åt ditt blåsa med fönen på tvätten,har jag gjort en dag på en underkjol jag spillde med kaffe jag spolade den skulle ha den på och så åkte fönen fram det fungerade bra men den var ju tunn underkjolen som tur var.:) Bra med bloggfri dag om du är trött,Du har ju varit sjuk med för inte så länge sedan och det har kanske inte din kropp hunnit hämta in ännu så var försiktig om dig är du snäll

Kommentera

