Andra segern i år – nu väntar jag på fler

Äntligen vann Brommapojkarna igen. Efter deras inledande match i Allsvenskan som de vann då Djurgården stod för motståndet. Sedan dess har det varit dåligt med segrar för mitt nya favoritlag. Men igår hemma på Grimsta IP vann så äntligen Brommapojkarna. De mötte GAIS på hemmaplan och vann med ett noll. Läs mer om matchen i SvD eller DN.

Nu håller jag tummarna för att det ska bli fler segrar så att de lyckas hålla sig kvar i Allsvenskan några säsonger till.

Även finnen Kimi Räikkönen vann sin andra seger för säsongen. Detta gjorde han i Frankrikes Grand Prix på Magny-Cours-banan som ligger några mil utanför Paris. Det har varit lite motigt för Riäkkönen men äntligen fick han ta en välförtjänt seger.

Rockien och britten Lewis Hamilton som leder VMtabellen kom in på tredje plats. I starten var Kimi snabbare än Hamilton och körde förbi honom. Kimis stallkamrat Massa som länge ledde loppet körde in på en andra plats och de båda Ferrariförarna tog en dubbel. Läs mer om loppet på SvD eller DN.

Frågan är om en rockie vunnit världsmästartiteln i Formel 1. Jag vet inte vilket. Jag hoppas på att någon kan upplysa mig detta. För det ser verkligen ut som om Hamilton som är rockie ska vinna och vara bäst i Världen.

Redan nu då det återstår nio tävlingar leder Hamilton med fjorton poäng över sin stallkamrat Alonso och med tjugotvå poäng över gårdagens vinnare Räikkönen. Hamilton har lyckats med bedriften att som nykomling ta poäng i varje tävling. Inte illa av en nykomling, men så har han vunnit det mesta som går att vinna sedan trettonårs åldern. Läs mer om Hamilton på SvD och/eller DN.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilar, Sport

2 responses to “Andra segern i år – nu väntar jag på fler

  1. Den där Hamilton tror jag blir jättefarlig han tar ju poäng som du också skrev jämt. det blir en storvinnare antagligen
    Knäpper de övriga på näsan bara förargligt för de gamla uvarna. Så du håller på Brommapojkarna…kul…

  2. johan

    Svennarna skriver gärna fel både namn och status på Kimi Räikkönen.Alla utom svennar vet att det är bara avundsjuka!

Kommentera

