En dags försening

Åker inte förrän i morgon ner till det ljuvliga skåne. Vi hann helt enkelt inte med allt som skulle göras innan vi åker för att komma iväg i rimlig tid. Visst går det bra att åka på natten, men jag tror inte att mamsen och papsen vill ha nattligt besök.

Så idag tar vi en lugn dag med lite avkoppling och fortsätter samtidigt att packa och fixa inför avresan. Just nu har jag programmerat DVD-recordern med en några av de serierna som vi följer. Givetvis Morden i Midsommer, den nya serien som går i ettan på lördagar ”Romerska rikets uppgång och fall” för den som inte sett detta program innan rekommenderar jag det, snyggt gjort och sett ur en annorlunda synvinkel men det förutsätter att man är lite intresserad av historia.

Med på programlistan kom också den nya serien i TVfyraplus som heter ”Jericho”. Det tror jag kan vara en bra serie, det verkar vara det i varjefall så jag hoppas på det. Även sambons nya favoritprogram som jag tittar på med ena ögat, ”Torchwood” står med på listan.

Sist men absolut inte minst mitt favoritprogram ”Hem till gården”, det får man inte missa bara för att man är på semester utan TV.

Nu återstår en hel del. Om jag hinner återkommer jag!

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Film och TV, Resor

2 responses to “En dags försening

  1. Hinner du inte återkomma så vill jag i alla fall passa på och önska er en trevlig resa. Tyvärr möts ni nog av regnet men så är det ju denna sommar!
    Kram!

  2. curlingmormor

    Regn eller sol, hur som haver, kör försiktigt och ha en riktigt skön semester!!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

