Tur eller otur?

Nu är en bokhylla städad och böcker med mera i den är sorterade. Mitt på golvet står det papperskassar med diverse innehåll. Saker som ska skänkas till scouterna, papper till pappersinsamligen i en annan är det sorterat brännbart till soptippen, en annan påse innehåller metallskrot och elektronik.

Jag har även installerat en trådlöst router vilket gör att jag kan sitta med min lilla leksak varsom helst och surfa runt. Verkligen skönt måste tycker jag. Numera använder jag min Mac till att surfa för det mesta. Den är liten och lätt att hantera. Vem vet om nästa stationära dator blir en Mac.

Denna sidan av Skåne har det inte kommit en droppe regn, men vad jag förstod på Znogge har det regnat hos henne. Allt regnande har gjort att många går på museum läste jag i SvD.

Idag är också dagen D för den nya Harry Potter-filmen. Harry Potter och Fenixorden, den femte boken om trollskolan Hogwarts en skola för häxkonster och trolldom men också om den berömde Harry Potter och hans vänner Hermione och Ron. Läs mer om filmen här. Jag har ännu inte läst denna boken, men jag vet att brorsönerna har den och tänker låna den när jag får möjlighet till det.

Huvudrollsinnehavarna i filmerna om Harry Potter börjar bli stora nu och är redan förmögna på de rollerna de spelat i de tidigare filmerna. Daniel Radcliffe som spelar Harry Potter i filmerna får då han fyllt 18 tillgång till en kvarts miljard svenska kronor. Medans Emma Watson som spelar Hermione och Rupert Grint som spelar Ron har ungefär 70 miljoner på sina bankkonton. Läs mera om dessa så kallade Pottermiljonärerna.

Efter allt städande och röjande är vi trötta och hungriga. Så vi får gå på jakt efter något ätbart. Misstänker att det blir en pizza eller en köttbit.

Än så länge inga missöden med tanke på vad det är för datum. Det kanske är en turdag istället, vem vet.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Datorer, Film och TV, Mat, Utställning

3 responses to “Tur eller otur?

  1. Det regnade hos mig i morse men efter lunch har det solat upp. Men Skåne är stort och någonstans lyser väl alltid solen;-) Pizza låter gott! Jag och äggakaka…Nej!
    Kram!

  2. curlingmormor

    Peppar peppar så har det inte regnat här idag. Vad gäller Harry Potter så har jag inte läst någon av böckerna, men jag blir påmind om att han finns, nästan dagligen, genom barnbarnen!!!!
    Hoppas att pizzan smakade bra!!!!
    Kramizzzz

  3. Oj vad duktig du har varit!
    17 såg filmen på premiären och han tyckte den var bra. Själv ska jag ta mig samman och läsa boken – den har legat på mitt sängbord i snart ett år…

Kommentera

