Två slott men bara en kaffe

Igår blev det inget bloggande. Riktigt varför vet jag inte, men jag kände nog inte riktigt för det och så var vi återigen ute med kameran. Det var andra dagen på raken som vi var ute på fotograferingsjakt och den varade merän än sex timmar respektive gång.

I förrgår var det meningen att vi skulle leta upp Hallamölla, Skånes största och sammanhängande vattenfall. I Hallamölla är fallet hela 23 meter i jämförelse med Forsakar vars sammanlagda fallhöjd är ”bara” 18 meter.

Tyvärr hittade vi inte till Hallamölla utan körde runt och såg en massa annat istället. Bland annat var vi på två skånska slott Christianshofs och Kronovalls slott. Kronovall slott kommer vi säkert att komma på besök till fler gånger, men om vi gör det till Christianshofs slott återstår att se.

Gissa om jag blev besviken på Cafét på Christianshofs slott, redan klockan 16.00 stängde de. Lite väl tidigt tycker jag, jag var verkligen kaffesugen då vi vandrat runt en liten stund och en glass hade inte heller suttit fel. Detta fick vi däremot på Kronovalls slottsrestaurang som har öppet till 20.00. Några som fattat vitsen med att servera turister.

Igår eftermiddag/kväll vi var ute och luftade våra kameror igen blev jag sugen på en svalkande Caffe Latte. Fiket jag hittade stängde klockan 18.00 som tur var var klockan bara tio i och jag fick mig en svalkande och uppigande kaffe som både jag och magen tål.

Har de inte förstått vitsen med att serva turisterna och att dessa alltid har rätt. Nej, tydligen inte. Jag undrar varför de stänger så tidigt i synnhet då det knappast är badväder och de kan dra kunder på det viset. Nej, de borde ha öppet lite längre och låta alla kvällspigga turister få sig en god kopp kaffe!

Återkommer med bilder från vår fotosafari från båda dagarna.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Foto, Resor

2 responses to “Två slott men bara en kaffe

  1. curlingmormor

    Väntar med glädje på att få se dina härliga foton. Håller med om att det är underligt att de stänger så tidigt, de kunde väl ha öppet åtminstone ett par timmar till så här på sommaren!!!
    Har läst både dina inlägg och jag ser att du kommer att ha fullt upp när du kommer hem, packa och åter packa. Inte nog med det, sen skall det packas upp också *skrattar*, men jisses vad roligt det är ändå!!!
    Kramizzzz

  2. Inte fel med slottsbesök på sommaren.

Kommentera

