Några fotografier från Skåne

Äntligen har jag redigerat några bilder så att ni mina läsare också ska se något av det jag sett.

Dagen då vi åkte runt och titta på två slott fastnade jag för några hästar istället. Vad sägs om denna garvande häst, eller är det så att den gäspar?

Hästgarv

I samma hage gick dessa två små söta ponnyfölen. De lekte med varandra precis om människobarn leker med varandra.

Två föl

Bakom det ena slotttet låg denna idyll. Jag såg genast Skorpan och Jonathan komma gåendes men man kanske måste läst boken om dessa pojkarna i Bröderna Lejonhjärta. Det kanske också hjälper till att varit med vid filminspelningen av samma film. Nåväl här kommer min bild av Jonathan och Skorpan.

Skorpan och Jonathan

Slutligen ett fotografi på några rosknoppar som ropade på mig och ville att jag skulle ta en bild på dem.

Rosenknoppar i skymningsljus

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Dagens Foto, Foto

6 responses to “Några fotografier från Skåne

  1. Godkväll Akson Filifjonkan stånkar in,,, äntligen hemma och lugnt i huset. Fina bilder och Bröderna Lejonhjärtas hus det stämmer alldeles utmärkt undrar om Astrid sett det huset? Övriga bilder härliga hästar är sommar . Kaffestunden gick bra pajen rök 2 bitar kvar .. annars gillade de min kaktus… den är fin i blomningen annars en er riktig best.Hoppas din dag varit som du tänkt dig…

  2. curlingmormor

    Vilka underbart fina bilder du har tagit, en strålande bild på den ”gnäggande hästen eller var det gäspande hästen”????
    Kramizzzz

  3. Morrn Akson
    Nyvaken slocknade i går tidigt var helt slut efter dagens vedermödor . Ja såg att du skrev om jul o nyår och jag skall faktiskt köpa en julklapp idag det är planerat sen länge törs inte skriva ut vad men det är inget märkvärdigt. Lika bra vara ute i tid.
    Tomtekongressen är ju i full gång så . idag skall jag föröka få i freon i bilens Ac. den där kylkillen skulle jag behöva ha ett enskilt samtal med en arbetsskygg typ verkar det som gör inte många knop semester kurs sjuk sjukt barn pappaledig allt utom jobbar. Så får se då Ha det bra du vill minnas du skulle fara någonstans tror jag.. kanske var det Skåne ? Hur o hur ha det bra.

  4. Det är säkert ett riktigt härligt hästgarv! Väldigt fina bilder för övrigt.
    Ha en bra torsdag!
    Kram

  5. Miss Terious

    Goddagens,
    Jättefina bilder, jag älskar bilder på djur. Maffigt att vara på filminspelning. Det har jag i och för sig också varit när Göta Kanal filmen inspelades men det stod ca 800 personer ivägen. 🙂
    Ha en trevlig torsdag. 🙂

  6. Underbara bilder 🙂 men hästen gäspar ;-), rosenknopparna blev nog min favorit…..Ha de så bra, kram

Kommentera

