Nytt duntäcke och flyttkartonger

Efter många om och men så kom de äntligen med flyttkartongerna. Då jag ringde i måndags eftermiddag lovade den snubben att de skulle komma på tisdagen, men som alla vet så kom det inga flyttkartonger på tisdagen. Efter några samtal på onsdagen fick jag äntligen tag på en snubbe som säger att ”Nej, de kommer vi med imorgon torsdag!”. Ingen bra början på flyttandet var min tanke, men det är bättre att det strular till sig i början än i slutet på flyttdagen.

Gårdagen blev nio kartonger packade och det står kvar 44 kartonger ute i trappen. Grannen som också är ordföranden i föreningen får säga vad han vill. Han hade ett TV-bord stående där i nästan ett halvår innan det försvann. Så några flyttkartonger har han inte mycket att säga om.

Packningen forsätter idag. Först av allt ska den stora garderoben i hallen tömmas så att vi kan blockera den med kartonger. Sedan väntar köket. Som alla vet är det mycket pryttlar och grejor i köket, så det lär bli några kartonger där.

Vår vän K från Göteborg kommer på torsdag nästa vecka. Det ska verkligen bli roligt att träffa honom igen. Det kommer troligtvis eller kanske förhoppningsvis inte att vara så mycket kvar att packa då han kommer, men vi kan alltid spara ett skåp eller så till honom. Hoppas att han står ut med oss och stannar till vi flyttat in i nya lägenheten.

I natt har vi sovit i den nya duntäckena och de var ljuvligt sköna att sova i. Svala och behagliga inte stumma och varma som det gamla sommarsyntettäcket var. Sängen var skönare också då vi fick av madrasskyddet som satt på och ersatte det med ett nytt i bomull. Jag ställde om min säng så att de blev lite hårdare, även det gjorde susen. Så i natt har jag för första gången på 5-6 veckor sovit hela natten utan att vara uppe en runda vid 2-tiden. Det var hur skönt som helst.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Flytta

4 responses to “Nytt duntäcke och flyttkartonger

  1. Jag tycker ni verkar exemplariskt effektiva i flyttningsarbetet. Imponerande!
    Ha en bra fredagskväll!
    Kram!

  2. curlingmormor

    Du verkar ha en toppensäng och vad härligt med nytt täcke!!!! Måste säga att ni är duktiga med att packa, mycké kartonger blir det!!!
    Kramizzzz

  3. Godmiddag på sig flyttpackande tjej.
    Jaha det behövs lite kartonger som sagt du kommer fylla dem alla med lätthet fnissar,,inte j klokt vad man har i skåpen . Lita aldrig på folk som säger jag kommer på tisdag eller torsdag för observera att de ALDRIG nämner vilken vecka eller år de menar, Det har jag lärt mig av hantverkare i alla former,,väntan är svår, Men vad bra ni får flytthjälp och sköna duntäcken det är maffigt verkligen. Ja som du ser av fjonkans bild så skall hon ringa Kiviks musteri..de gör bra must och god. Hör du inte av mig mer så har jag omkommit i alla äpplen… jobbar inte med dem idag tar emot och ställer dem bara idag de tär lördag ju.! Ha nu en skön helg och glöm inte sitta ber en stund med bland alla dina kartonger,,,fnisar.

  4. Miss Terious

    En bra säng är A och O, tycker jag. Min börjar gnälla betänksamt ibland…:(

Kommentera

