TV-tittar dag idag!

Det känns i kroppen att jag var på fest igår. Enligt mitt tycke och smak var det ett lyckat Garden Party. Det blev en lagom blandning av människor, god mat och goda drycker. Därtill bra musik men så var det min bror som stod för musik blandningen.

Först minglades det med champagneglas i handen. Därefter var det dags att slå sig ner till bords för att inmundigera en god kall buffé, därefter potatisgratäng och oxfilé med svampsås. Gissa om det var gott! Avslutningsvis serverades det ostbricka men många olika ostar, samt kaffe och minibiskvier samt avec för den som önskade det.

Då ätandet var klart flyttades borden undan för att vi skulle få plats att dansa. Gissa om det dansades, jo även jag var uppe och svängde mina lurviga. Det var roligt att dansa, men så var det ett bra tag sedan sist.

Idag hade jag inte tänk göra så mycket mera än att ligga på soffan framför TV och titta på Carolinas framfart i Osaka samt titta lite på dagens Formel 1 lopp från Turkiet.

Det har gått bra för Carro även idag. Dagens första gren längdhopp klarade hon enkelt av genom att hoppa 6,85 meter. Just nu pågår spjutkastningen och det återstår att se hur långt Carolina Klüft får iväg spjutet. I sitt andra kast Carro 47,98 meter. Snacka om att fokusera sig då det gäller. Läs mer om Carros väg mot rekordet i SvD och/eller DN.

Då alla tjejerna kastat sina spjut återstå bara för dem att springa 800 meter. Jag tycker att det är hur imponerande som helst av alla de som genomför sjukampen. De tävlar i alla möjliga olika grenar som innebär många olika tekniker. När de sedan kastat, hoppat, sprungit ska de avslutningvis springa 800 meter. Det är ingen vidare fart på sjukampstjejerna då de springer dessa långa tunga metrarna.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Sport

3 responses to “TV-tittar dag idag!

  1. Men då hade vi en trevlig kväll båda två igår da! Va kul 🙂 Slappa på du och det tänker jag också göra, kram

  2. Miss Terious

    Sjukamp är beundransvärt, helt otroligt!
    Nu blev jag hungrig på grund av din utförliga beskrivning av maten. Suck! 😉
    Kram 🙂

  3. Vilken god mat ni blev bjudna på! Vår kycklingfilé var inget speciellt men det gick ju att äta! Hos oss är det också TV:n som gäller i dag. Tur att det blev lagat tidigare än väntat för nu drar det ihop sig…
    Ha en fortsatt bra söndag!
    Kram!

Kommentera

