En ny dag bland kartonger

Kartontömningen fortsätter och kommer att göra så ganska många dagar till. Blev ganska förvånad då jag såg alla kartonger som stod på golvet och tog upp ungefär halva vardagsrummet, om kartongerna stått en och en på golvet och inte varit ställda ovanpå varandra misstänker jag att det inte varit mycket golvyta kvar. Även om jag tömde tre kartonger igår syns det knappast men så fort hyllplanen är hittade kommer alla kartonger med böcker att försvinna ganska fort.

I förrgår fick jag igång bredbandet och idag hade alla saker för att starta upp det trådlösa bredbandet kommit fram. Så nu ligger jag i soffan med en av de bärbara datorerna och det känns bara så bra.

Senare idag blir det eventuellt ett besök på den stora affären från Agunnaryd med diverse saker till hemmet. Ett par byråer ska inköpas samt lite annat smått och gott som lampor med mera.

Linneskåpet är ännu inte flyttad men ska göras under dagen. Även en klädstång ska köpas och så ska alla trådbackar i garderoben bytas ut till fasta hyllplan. Gillar verkligen inte trådbackar att förvara kläder i, det plaget som legat underst blir rutigt och förbli så trots x antal tvättar.

Det där mästerskapet i Japan där jag trodde att våra svenska alteter skulle vara så fantastiskt duktiga och ta med sig många medaljer hem, missade jag ganska ordentligt. Men å andra sidan var de tväl bara Carolina Klüft som tog en medalj och av den ädlaste valören.

De andra svenska deltagarna kom på lite sämre placeringar och lyfte sig inte som de ibland kan göra. Jag tycker att det var konstigt att inte Holm presterade bättre eftersom han är en verkligen duktig då det gäller i mästerskapen.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Flytta, Sport

2 responses to “En ny dag bland kartonger

  1. Ja, jag vågar nog inte lita på dig mer när det gäller att tippa resultat och annat i idrottsfrågor;-))
    Ha det så trevligt på IKEA om ni kommer i väg. Vi ska dit i dag med men till en butik belägen betydligt längre söderut!
    Kram!

  2. curlingmormor

    Du har och göra förstår jag. Det där med trådbackar gillar jag inte heller, vi har också bytt ut våra mot vanliga backar.
    Kramizzzz

Kommentera

