Höjden av dumhet

Brott begås lite över allt oavsett vad tiden är på dygn. Tjuvarna försöker att stjäla eller förstöra och sedan lämna brottsplatsen utan att lämna fingeravtryck eller på något annat sätt så att de kan bindas vid brottet.

Men så finns det då andra som signerar sin brottsplats och polisen har inga större problem att finna tjuven. Detta hände i Storbritannien då Peter Addison och hans gäng demolerade en campingplats. Peter signerade med ”Peter Addison was here” tillsammans med namnet på gänget han var med i. Läs hela artikeln på SvD.

Att Peter som inte visst vad han gjorde då han signerade tycker jag verkar dummare än dumt. Fast om alla brottslingar av detta slaget signerade platser de förstört skull polisen kunna gripa dem relativt snart. Ur det perspektivet kanske det inte är så dumt. Så framför tjuvar som signerar brottsplatserna. Jag misstänker att polisen säkert kan anordna en kurs för att lära dem hur man signerar brottsplatser.

Läste att nu hade de riktat misstänkar mot den försvunna flickans mamma i Portugal. Jo, det är Madeleine som försvann från hotellrummet i Portugal den tredje maj då hennes föräldrar var och åt på en restaurang. De har kallat tillbaka föräldrar till för och mamman kommer att delges misstanke om att hon är delaktig i flickans försvinnande.

Idag kommer pappan att förhöras. Om han kommer att delges samma misstanke framgår inte av artikeln. Läs hela artikeln i SvD eller DN.

Det verkar synnerligen dumt i mina ögon att lämna barnen på hotellrummet helt själva, förvisso skulle barnen ses till och det var vid ett sådant tillfälle man upptäckte att Medeleine var borta.

Om det nu är mamma och eventuellt pappan som är delaktiga i detta tycker jag att det är för hemskt. Vad vinner föräldrarna på att deras flicka försvinner??? Några minuter i TV och nyheterna. Är det så illa eller vad handlar detta om?

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Samhället

6 responses to “Höjden av dumhet

  1. Per Gustafsson

    Apropå dummaste brottslingen: Jag tror inte den här brottslingen var den dummaste. Han kunde ju faktiskt skriva sitt namn. En del andra har nog dessvärre bara våld och försötörelse som sitt mest avancerade utttryckssätt.

  2. Tittar bara in en snabbis för att önska dig en trevlig helg!

  3. Miss Terious

    Brottslingar över huvudtaget är inte speciellt smarta. Låter kanske elakt men statistiskt sett är det så. Mycket möjligt att dom var höga på nåt tänker jag när jag läser.

    Det här med mamman till flickan tror inte jag på men jag kan ha fel. Det som jag har tagit fasta på är att den redan inan magra kvinnan har förvandlats till ett skelett och har en fruktansvärd ångest i sina ögon. Pappan däremot ser lika frodig och obekymrad ut som i dom första intervjuerna. Mamman ser ut som om hon snart går under. Men som sagt, jag kan ha fel där. Det är bara min iakttagelse under månadernas gång.
    Hemskt är det i alla fall. Flicka är ju bedårande söt tycker jag.
    Kram på dig 🙂

  4. Hejsan,

    Ja – hur Wi än vrider och vänder på det här med wåra mer eller mindre snilliga intellekt – så upplever i vart fall jag själv att någon form för egentlig förståelse som Princip aldrig dyker upp.

    Varför ? Ja – måhända därför att Wi som Princip alltid mera repeterar vad andra har sagt tidigare om en händelse – som Wi aldrig själva ens har varit nära att själva uppleva = som Wi själva har tillstymmelse till egna gjorda erfarenheter av.

    Lösningen på det ? Ja – inte faen vet jag egentligen – men förhoppningsvis kommer någon på den någongång, kanske… 🙂

    Ha det…
    vännen Josef

  5. Jag har inte hängt med riktigt i alla turer kring den försvunna tjejen – men jag ser en del deckare på TV och då sägs det ju alltid att gärningsmannen 9 gånger av 10 finns i offrets omedelbara närhet….Hoppas att du får en fin helg i nya lägenheten!

  6. Håller med Pruddelutt! Hittar man inte ganska snabbt en utomstående gärningsman finns ofta lösningen att finna inom familjen… Tragiskt men sant!

    Trevlig lördag!

Kommentera

