En avkopplande kväll i goda vänners lag!

Igår var jag på banken och ordnade upp mina affärer efter försäljningen av den tidigare lägenheten. Just nu tycker jag inte att det är läge att spekulera i varken aktier eller fonder. Jag hittade däremot ett annat alternativ som ger mig en summan tillbaka som jag satsat. Den satsade summar är låst över tre år men jag har möjlighet att sälja tidigare om det känns som om de ger stor vinst då. Efter bankaffärerna var det dags för en liten shoppingtur på en av våra större matvarubutiker (den blå-gula varianten).

Hela dagen igår var det underbart ljuvlig väder, solen sken och vinden var underbar. Idag är det motsatsen, regningt och tråkigt. Visst sken solen idag, men det var en sådär 5 millisekunder.

Idag har de vita hyllorna placerats i hallen för att fyllas med tidskifter samt pocketböcker. Om det kommer att finnas mera i dem återstår att se. Framfarten till arbetsrummet är numera INTE blockerat vilket är ganska skönt. Det är bara det att arbetsrummet kommer att vara det rummet som kommer att bli iordninggjort allra sist antar jag.

Denna fredagkväll ska vi ta bilen och åka hem till bror med familj för att äta en bit god mat samt umgås lite. Misstänker att vi kommer att få några DVD-filmer med oss hem, några som är våra och några lånade.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Boende, Film och TV, Väder

4 responses to “En avkopplande kväll i goda vänners lag!

  1. Nej, aktier och fonder är inte så säkra just nu men samtidigt vill man ju inte bara ha pengarna i madrassen! Någon liten utdelning är ju trevlig att få som tack för lånet;-))
    Trevlig kväll!
    Kram!

  2. Jag har gett din blogg en röst!
    Ha en trevlig helg!

  3. Visst har veckan varit ljuvlig, tur att man har varit ute och njutit, ha en bra helg.

  4. Miss Terious

    Oj vilken stor hall. Jag får plats med ett skohorn vilket i sig är väldigt praktiskt. 🙂

    Ang. flickan som försvann i Portugal har jag ändrat mig och tycker du har rätt i din misstanke. Dom bevisen som kommer idagen nu är chockerande. Jag skrev att mamman såg ut som ett skelett nu och omöjligt kunde fejka det. Men nu tänker jag så här, att kan man ge ett litet barn sömnmedel så kan man också garanterat spela teater.
    Jag själv skulle inte drömma om att ge en av mina sömntabletter till en vuxen ens.
    Ha det gott!
    Kram 🙂

Kommentera

