Ett avslut!

Det blev som jag trodde på mötet i eftermiddags att jag kommer att bli uppsagd eftersom kommunen inte kan skaka fram ett ersättningsjobb till mig. Tråkigt men sant!

När jag formelt kommer att bli uppsagd vet jag ännu inte. Men det är en himla massa möten och kontakter som ska tas och genomföras. En del av dessa mötena ska jag delta i andra inte.

Ännu en gång har jag haft tur eftersom kvinnan som är min fackliga representant är bara så kanonbra och verkar också vara duktig och kunnig. Så nu har jag omgett mig med bra personer som jag kommer att få bra hjälp med att ta mig vidare.

Vad som ska göras nu är att jag själv gör en check på vad jag kan och vill och sedan få hjälp med sortering med mera av andra kunniga människor.

Men i morgon förmiddag – eller rättare sagt idag om sex timmar – sitter vi i bilen på väg söderut och lämnar allting bakom oss. Ska bli skönt att komma ifrån röran här hemma några dagar.

På hemvägen stannade vi till på den stora varuhuset från Småland och åt en massa köttbullar. Passade även på att handla en massa saker. Vi kom hem med en massa lampor närmare bestämt tre fönsterlampor och två taklampor samt lite annat smått och gott.

Väl hemma igen var det skönt att ringa och prata av mig med min gamla kollega B. Det är alltid roligt att prata med henne och få ventilera lite. Det kändes så bra! Sedan har det pratat med svägerskan och andra vänner som också oroat sig inför mitt möte idag.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Jobbet, Resor

5 responses to “Ett avslut!

  1. Då är det dags för dig att gå vidare nu! Tråkigt och jobbigt men samtidigt kanske bra ändå på något vis..
    Hoppas er tur söderöver blir fin. Kanske, kanske blir det upp mot tjugo grader i helgen! Inte illa!
    Kram

  2. curlingmormor

    Förstår att det känns trist, men kanske ändock ett sätt för dig att komma igång med någonting som du känner för och som passar för dig.
    Skönt att du har förtroende för din fackliga representant.
    Nu hoppas jag att du får några härliga dagar och att den lovande värmen håller i sig.
    Kramizzzz

  3. Även om det är ett tråkigt besked att få så gör detju att du kan gå vidare och ta nya tag. Du behöver inte fundera på om du pallar med att gå tillbaka till det jobbet och det kan ju ha sina poänger. Hoppas att helgen i Skåne blir bra och att du får lite distans till allt hemmavid! Sköt om dig!

  4. Detta får bli avstampet för att börja något nytt, positivt! Vad det blir återstår att se.

  5. catharina

    Det låter skönt att ha kommit till den punkten trots misstänker jag en viss ovisshet. Avundas dig en aning..

    Jättefina bildar har du i dina album också! Me like!

Kommentera

