Nya gardiner

Nu äntligen har vi fått upp gardiner i fönstren och det börjar verkligen kännas som vårt hem som vi kommer att bo många långa år i. Var i väg idag på den stora ”blåa affären” och handlade en massa. Kom hem med både en ny chiliröd kaffekokare, som ännu inte är upplockad. Vi hittade även några fina gardiner till köket.

Köksgardinerna är uppsatta och det ser så inbjudande och hemtrevligt ut i köket. Sedan skulle vi sätta upp panelgardiner i vardagsrummet. De var lagom breda att stryka men däremot var de inte så lätta att få bra. Nu hängder det fem panelgardiner i tre olika färger och bara hänger. Jag tycker inte att det blev särskilt bra precis eller så är det jag som är ovan vid att hänga upp panelgardiner.

Är det någon som vet hur man ska hänga upp panelgardiner och är villig att delge mig denna informationer skulle jag bli hur glad som helst.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende

5 responses to “Nya gardiner

  1. curlingmormor

    Hi hi, ja du, jag har inga panelgardiner men är på väg att köpa det till matrummet. Så nu hoppas jag du kommer på hur man gör så att du kan berätta det för mig sedan när jag står där och kliar mig i huvudet!!!!
    Kramizzzz

  2. Tyvärr, har aldrig haft panelgardiner.
    Jag med rustar mitt hem för födelsedagspengarna, det är så kul att äntligen ha fina möbler!
    Jag förstår att du trivs, flytta och frächa upp kan vara helt underbart.
    Ha det gott nu.
    Kram 🙂

  3. Vi har panelgardiner i köket och hemligheten är enkel! Rätt sorts gardinstång för då kan det bara bli bra!
    Lycka till!

  4. Jag har paneler lite här och var och det funkar bra. har du tyngder längst ner så att de hänger stilla? Håller med Znogge – rätt sorts gardinstång med hängare och tyngd för paneler är ett måste. Då funkar det hur bra som helst!

  5. Vi har köpt grejor efter alla konstens regler och nu verkar det funka och de hänger relativt rakt. Tyngder i form av en metalstång ligger längst ner i en kanal. Nu är det mycket snyggare än vad det var i söndags. Men så har sambon varit framme med stegen och grejat lite också.

Kommentera

